کد خبر: ۲۰۹۵۹۶
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۲/۲۳

ایران تنها در چند ماه می‌تواند سلاح اتمی تولید کند
ادعای رئیس نیروهای مسلح آمریکا:

ایران تنها در چند ماه می‌تواند سلاح اتمی تولید کند

رئیس نیروهای مسلح آمریکا مدعی شد، ایران می‌تواند به سرعت مواد کافی برای بمب اتمی را تولید کند و پس از آن تنها به چند ماه زمان نیاز دارد تا سلاح قابل پرتاب بسازد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدای آمریکا، ژنرال مایک میلی که در جلسه کمیته فرعی اعتبارات دفاعی سنا حضور یافته بود، گفت: واشنگتن همچنان به سیاست جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است. سران جمهوری اسلامی همچنان به تقویت توانایی برای تولید سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهند.

وی افزود: ایران می‌تواند به سرعت مواد کافی برای یک بمب اتمی را تولید کند و پس از آن تنها به چند ماه زمان نیاز دارد تا یک سلاح قابل پرتاب را بسازد. ایران با حمایت از تروریست‌ها و نیروهای نیابتی‌ همچنان در پی بر هم زدن صلح در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن است.

میلی ادامه داد: چینی‌ها قصد دارند طی یک دهه آینده به قدرت مسلط در آسیا تبدیل و تا سال ۲۰۵۰ از لحاظ توانایی‌های نظامی بر آمریکا چیره شوند. لشکر کشی پوتین به اوکراین تهدیدی برای ثبات کل اروپا است. واشنگتن همانند ۷۰ سال گذشته شانه به شانه در کنار کره جنوبی با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر کره شمالی می‌ایستد. ۶۰ درصد نیروهای مسلح آمریکا در حالت آماده‌باش هستند و می‌توانند ظرف کمتر از ۳۰ روز برای نبرد اعزام شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ