کد خبر: ۲۰۹۶۱۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۲/۲۴

نقش چهار عامل در افزایش ۴۰ درصدی قیمت شکر / چاره ای جز اصلاح نرخ نیست
رئیس هیات مدیره انجمن مطررح کرد:

نقش چهار عامل در افزایش ۴۰ درصدی قیمت شکر / چاره ای جز اصلاح نرخ نیست

رئیس هیات مدیره انجمن قند و شکر، افزایش ۴۰ درصدی قیمت شکر را ناشی از چهار عامل دانست و گفت: چاره‌ای جز اصلاح قیمت تمام شده برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا اشرف با اشاره به اینکه بخشی از شکر مورد نیاز از محل تولید داخل و بخشی با واردات تامین می‌شود به ایرنا گفت: بخشی که از محل تولید داخل تامین می‌شود متاثر از مواد اولیه همچون افزایش نرخ چغندرقند و هزینه‌های تمام شده تولید شامل انرژی، دستمزد کارگری، حمل و نقل و سایر عوامل است.

وی افزود: بخش دیگر شکر از محل واردات تامین می‌شود که این نیز در گرو نوسان نرخ ارز است. بنابراین چاره‌ای جز اصلاح قیمت تمام شده شکر برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد. نرخ مصوبه جدید برای هر کیلوگرم چغندرقند 28 هزار تومان تعیین شده و اما برحسب کیفیت و عیار حتی تا 30 هزار تومان نیز خریداری می‌شود. تمامی این عوامل در تغییر نرخ شکر اثرگذار است.

اشرف ادامه داد: نیاز داخل به واردات شکر را با توجه به میزان تولید بین 750 تا 800 هزار تن است. پیش‌بینی تولید داخلی سال 1402 با توجه به کشت‌های رقیب و خشک سالی سال جاری حدود 1.25 میلیون تن است و مابقی از محل واردات باید تامین شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ