کد خبر: ۲۰۹۶۶۸
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۲/۲۶

ادعای روزنامه آمریکایی مبنی بر حمایت ایران از گروه تروریستی

ادعای روزنامه آمریکایی مبنی بر حمایت ایران از گروه تروریستی

روزنامه آمریکایی مدعی شد: گروه مورد حمایت سپاه پاسداران در حمله منجر به مرگ پیمانکار آمریکایی دست داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: یک گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در شمال عراق در حمله پهپادی اوایل فروردین در شمال شرق سوریه که به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی منجر شد، دست داشت. در آن حمله بیش از ۲۴ تن غیرنظامی و نظامیان آمریکایی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش این یکی از چهار تلاش برای حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در خارج از عراق بود که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران از خاک عراق و از ماه گذشته آغاز کردند. مقامات آمریکایی پس از بررسی لاشه پهپاد متوجه شدند ساخت ایران بوده و با این همه، محل پرتاب آن برای مدتی توسط کارشناسان اطلاعاتی آمریکا مشخص نشد.

آمریکا به سرعت حملات هوایی را علیه مواضع گروه‌هایی در شرق سوریه انجام داد که ادعا شد با سپاه پاسداران مرتبط بودند. در آن حملات، هشت شبه‌ نظامی کشته شده و در این ارتباط، مقام‌های آمریکایی به دست داشتن جبهه حرکت حزب‌اله النجبا گروه شبه‌نظامی عراقی در این حمله مظنون هستند. وزارت خارجه آمریکا نیز این گروه را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد.

ناصر الشمری نماینده این گروه گفت: این حمله پهپادی از عراق انجام شد و جبهه حرکت حزب‌اله النجبا نیز از آن حمایت کرد. با این حال انجام این حمله توسط این گروه رد می شود.

حملات فرامرزی نشان دهنده مشکلاتی است که دولت جو بایدن در خاورمیانه با آن مواجه است. آن هم در شرایطی که سعی دارد تمرکز نظامی را به بازدارندگی چین و روسیه تغییر دهد. آمریکا در عراق ۲۵۰۰ سرباز دارد که به نیروهای محلی در نبرد با بقایای داعش مشاوره می‌دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ