کد خبر: ۲۰۹۷۱۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۲/۲۸

روسیه به وعده کاهش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت عمل نکرد
آژانس انرژی:

روسیه به وعده کاهش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت عمل نکرد

آژانس انرژی اعلام کرد: روسیه به کاهش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفتی که وعده داده بود، عمل نکرده و صادرات این کشور به بیشترین میزان در دوران پس از جنگ اوکراین رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: روسیه به کاهش تولید نفتی که وعده داده بود، عمل نکرده و صادرات با تلاش مسکو برای تقویت درآمد انرژی و تامین مالی مخارج ارتش به بیشترین میزان در دوران پس از جنگ اوکراین رسیده است.

بر اساس این گزارش، کرملین وعده داده بود تولید نفت را در مارس به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و محدودیت تولید را تا پایان سال به تلافی تحریم‌های غربی حفظ می‌کند. این کاهش، ماه گذشته نزدیک به هدف مورد نظر بود اما آمار رصد نفتکش‌ها نشان می دهد حجم بالایی نفت از طریق دریا صادر شده و همزمان، پالایش داخلی نفت در پی آغاز تعمیرات پالایشگاهی، رو به کاهش گذاشته است.

دولت روسیه آمار نفت را به دلیل ماهیت حساس آن محرمانه اعلام کرده و ارزیابی پیشرفت محدودیت‌ها، فراتر از اظهارات مقامات انرژی را دشوار کرده است. تولید نفت روسیه در آوریل، حدود ۹.۶ میلیون بشکه در روز بود که تنها ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح تولید فوریه بود که مبنای کاهش تولید اعلام شد.

بر اساس برآورد آژانس انرژی، مسکو ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولیدی که وعده داده بود را به صورت کامل عملی نکرد. در واقع ممکن است روسیه حجم تولید را برای جبران درآمد از دست رفته، افزایش داده باشد. درآمد صادرات نفت در آوریل به میزان ۱.۷ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۵ میلیارد دلار رسید اما همچنان ۲۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد. تولیدکنندگان روسیه برای تبعیت از وعده مسکو، باید تولید نفت را در ماه مه، ۳۰۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش دهند.

با وجود کاهش اختلاف قیمت میان نفت روسیه و نفت برنت، تخفیف نفت روسیه همچنان به اندازه کافی چشمگیر بوده تا تقاضای قوی برای بشکه‌های این کشور را حفظ کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ