کد خبر: ۲۰۹۷۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۲/۲۸

امضای قراردادهای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه طی چند ماه آینده

امضای قراردادهای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه طی چند ماه آینده

وزیر نفت از امضای قراردادهای تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری ایران با گازپروم روسیه طی چندماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی گفت: ایران و روسیه ظرفیت های مطلوبی در نفت و گاز و کلان حوزه انرژی دارند و در زمینه توسعه روابط در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی توافقات مناسبی صورت گرفت و قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد. 

وی افزود: ایران و روسیه جزو کشورهای بزرگ منطقه و هر دو تحریم هستند. با پشتیبانی و کمک یکدیگر می‌توانند تجریم‌ها را بی اثر کنند. هر دو طرف پیگیر مصوبات کمیسیون های مشترک در تمامی حوزه‌ها از جمله بانکی، گمرک، حمل‌ و‌ نقل و نفت و گاز و پتروشیمی هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: 10 میدان نفتی و گازی دیگر نیز از قبل برای توسعه انتخاب شده بود و در این سفر، مسائل ابتدایی آن نهایی شده و وارد مرحله قراردادی شده اند. علاوه بر حوزه انرژی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، گمرک و تجارت و صنایع هم قراردادهایی به امضا رسید. 

اوجی گفت: ایران و روسیه در اوپک پلاس هم نظر هستند، تنظیم بازار نفت با اتفاقاتی که در اوپک پلاس افتاد روند مناسبی دارد. همچنین بحث سوآپ فرآورده‌های نفتی با ظرفیت مطلوبی که در شمال هست به زودی فعال خواهد شد .

وی افزود: با شرکت گازپروم 40 میلیارد دلار تفاهم نامه وجود دارد که با صحبت‌های اخیر وارد مرحله قراردادی شده و طی چندماه آینده، قراردادهای آن به امضا می‌رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ