کد خبر: ۲۰۹۸۸۸
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۳/۲

برنامه وزارت صنعت برای تنوع بخشی و ورود کالاهای جدید به بورس کالا
سرپرست وزارتخانه مطرح کرد:

برنامه وزارت صنعت برای تنوع بخشی و ورود کالاهای جدید به بورس کالا

سرپرست وزارت صنعت از پیگیری دو سیاست و برنامه های مهم در حوزه تنوع بخشی و ورود کالاهای جدید به بورس کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی نیازی در دومین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا گفت: وزارت صنعت ۲ سیاست مهم در حوزه بورس کالا دنبال می‌کند. سیاست نخست پیش‌بینی پذیری و ثبات تامین مواد اولیه برای زنجیره تامین ارزش صنایع چه در حوزه تولید و چه در حوزه تنظیم‌گری هوشمند است.

وی افزود: این سیاست به گونه‌ای پیش خواهد رفت که فعالان اقتصادی دسترسی کافی به تامین مواد اولیه با قیمت مناسب پیدا کنند. سیاست دوم در زمینه حذف رانت‌ها و تقویت شفافیت‌ است که بورس کالا در این حوزه، ابزارها و ظرفیت‌های قابل توجهی دارد. وزارت صنعت در تعامل با وزارت اقتصاد، سازمان بورس و بورس کالا سعی کرده این دو سیاست را پیش‌ ببرد.

این سرپرست ادامه داد: سال گذشته با همکاری بورس کالا اقدامات مطلوبی در حوزه ابزارها شکل گرفت و شرایط فعلی بازار مطلوب ارزیابی می شود. امید است سال جاری با روند ثبات بخشی و پیش بینی پذیری، تامین مواد اولیه با رویکرد بهتری دنبال شود.

نیازی از برنامه های مهم در حوزه تنوع بخشی و ورود کالاهای جدید به بورس کالا خبر داد و گفت: در این راستا اواخر سال گذشته در بخش طلا، زیرساخت های مناسبی ایجاد و با همراهی وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، عرضه سه تن طلا برای نخستین بار انجام شد و سایر کالاها نیز به فراخور نیاز بازارها وارد بورس کالا خواهند شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ