کد خبر: ۲۰۹۹۸۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۷

فروش متری مسکن در انتظار ابلاغیه هیات مدیره بورس/ جزئیات اولین پروژه
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران مطرح کرد:

فروش متری مسکن در انتظار ابلاغیه هیات مدیره بورس/ جزئیات اولین پروژه

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به مداخله ۹ هزار هکتار بافت فرسوده در طرح بازآفرینی پایتخت از پیگیری فروش متری مسکن در هیات مدیره بورس و جزئیات اولین پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی هدایت با اشاره به تمرکز روی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در بحث مسکن تهران به تسنیم گفت: اقدام مطلوبی که اخیرا انجام و در کارگروه ماده ۵ تصویب شده، تهیه محدوده‌های جدید هدف بازآفرینی شهر تهران بود. این محدوده‌ها با شاخص‌های جدید شورای عالی معماری و شهرسازی شناسایی شده است. پس ۱۸ ماه کار کارشناسی این نقشه‌ها هفته قبل در کارگروه تصویب شد.

وی افزود: مداخله در محدوده‌های بافت فرسوده قبلاً حدود ۴۴۲۷ هکتار بود که اکنون به ۷۰۰۰ هکتار پیوسته رسیده است. در حالت غیر پیوسته و منفصل ۲۰۰۰ هکتار دیگر به این بافت‌ها اضافه شده و به ۹۰۰۰ هکتار افزایش می‌یابد. خروجی طرح تحولی بازآفرینی شهر تهران، تولید مسکن برای جاهای مشکل دار، است.

این مقام مسئول ادامه داد: مصوبه شورای فقهی برای فروش اوراق موازی سلف اسلامی (فروش متری مسکن) اخذ شده و موضوع در هیات مدیره بورس در حال پیگیری است. به محض اینکه دستورالعمل مربوطه ابلاغ شود،‌ شهرداری تهران جز اولین مجموعه‌هایی است که اولین عرضه در قالب این نوع فروش را عملیاتی می‌کند. در فروش متری زمین ۳ هدف کنترل تورم و جذب نقدینگی در جامعه، رشد تولید مسکن و ساخت مسکن استطاعت پذیر دنبال می‌شود.

هدایت اضافه کرد: اولین پروژه در هلال احمر (نواب) برای این موضوع در نظر گرفته‌ شده که این پروژه دارای ۲۰۰ واحد است. قیمت تمام شده یک مترمربع مسکن با احتساب هزینه‌های زیربنایی و روبنایی (خطوط انتقال آب، آماده‌سازی، درمانگاه، مدرسه و...) برای دولت ۵۰ میلیون تومان است. حدود ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را دولت پرداخت می‌کند. در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران ظرفیت تولید چند صد هزار واحد مسکونی وجود دارد که دارای امکانات زیربنایی و روبنایی است. استفاده از این فرصت اثر بسزایی در تعادل بازار مسکن و کنترل قیمت‌ها خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ