کد خبر: ۲۱۰۱۱۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۱۰

چند نتیجه مثبت سفر دو روزه سلطان عمان به تهران
رسانه عمانی اعلام کرد:

چند نتیجه مثبت سفر دو روزه سلطان عمان به تهران

موضوع هسته ای ایران، از سرگیری روابط با مصر و تدوین سند همکاری راهبردی از جمله نتایج مثبت سفر دو روزه سلطان عمان به تهران اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه عمان دیلی در خصوص سفر دو روزه هیثم بن طارق به تهران اعلام کرد: یکی از موفقیت‌های این سفر، متعلق به موضوع هسته ای ایران بود که علیرغم نیاز تسریع در نتیجه با مشکلات زیادی مواجه شده بود اما مرحله بعدی نیازمند انعطاف بیشتر ایران و جامعه بین‌المللی به ویژه آمریکا است.

بر اساس این گزارش، دیگر موضوع موفقیت آمیز این سفر هم اعلام مستقیم از سرگیری روابط ایران و مصر بعد از 44 سال بود که ایران از آن استقبال کرد و رویدادی مهم برای منطقه است. زیرا مصر جایگاه ویژه ای در جهان عرب دارد.

در سطح روابط دو جانبه نیز در این سفر بر تقویت همه مسیرهای سیاسی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأکید شد و دو طرف دو یادداشت تفاهم و دو توافق نامه جهت همکاری برای تقویت توسعه و سرمایه‌گذاری امضا کردند. همچنین برای تبادل اطلاعات نفتی و مطالعه مشترک پروژه میدان نفتی هنگام-بخا توافق شد.

مهم ترین نکته در این سفر، رویکرد سران دو کشور برای کار جهت رسیدن به تدوین سند همکاری راهبردی بین دو کشور دوست است. مسئله ای که همکاری مشترک و تبادل منافع را تقویت خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ