کد خبر: ۲۱۰۱۷۶
۰:۲ - ۱۴۰۲/۳/۱۳

مرحله جدید روابط ایران و عربستان و سفر وزیر خارجه به تهران در آینده نزدیک

مرحله جدید روابط ایران و عربستان و سفر وزیر خارجه به تهران در آینده نزدیک

وزیرخارجه عربستان در دیدار با همتایی ایرانی با اعلام مرحله جدید روابط دو کشور از سفر به تهران در آینده ایی نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیر عبداللهیان در جریان دومین دیدار با فیصل بن‌فرحان وزیرخارجه عربستان طی سه ماه گذشته و در حاشیه اجلاس دوستان بریکس در آفریقای جنوبی از پیشرفت‌های مثبت در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد و گفت:  سفرای دو کشور، تعیین و معرفی شده اند و زمینه گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.

وی افزود: در گفتگوهای قبلی در خصوص ضرورت تقویت روابط تجاری و اقتصادی صحبت و مقرر وزیر خارجه عربستان به تهران سفر کند تا زمینه تبادل نظر بیشتر و تقویت روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف فراهم شود. بریکس نیز فرصت جدیدی برای همکاری‌های چندجانبه میان ایران و عربستان و دیگر کشورهای عضو این گروه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری است.

فیصل بن‌فرحان نیز با قدردانی از کمک‌های ایران در استقبال از هیات فنی عربستان در گشایش سفارت و سرکنسولگری، گفت: با همکاری مثبت دو طرف،  مراحل تعیین سفرا و زمینه‌ گشایش نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی به‌ سرعت عبور شده و در مرحله جدیدی از روابط در جریان است که تأمین‌کننده منافع دو ملت و کل منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: در پاسخ به دعوت ایران بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ