کد خبر: ۲۱۰۵۷۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۳/۲۹

صدور کیفرخواست برای فرار مالیاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی شرکت فولادی‌
دادستان تبریز خبر داد:

صدور کیفرخواست برای فرار مالیاتی ۲۳۰ میلیارد تومانی شرکت فولادی‌

دادستان تبریز از صدور کیفرخواست علیه شرکت فولادی به اتهام فرار مالیاتی به میزان ۲۳۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، بابک محبوب علیلو با اشاره به شکایت اداره مالیاتی تبریز علیه مدیران یک شرکت تولیدکننده انواع پروفیل و ورق‌های گالوانیزه گفت: این شرکت در فرار مالیاتی از طریق اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن برای فرار از پرداخت مالیات با استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به قصد فرار مالیاتی و خودداری از وصول یا کسر مالیات مؤدیان و ایصال آن به سازمان مالیاتی در مواعد قانونی مشارکت داشته و کیفرخواست 230 هزار میلیارد تومانی صادر شده است.

وی افزود: تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد، اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل ، ممانعت از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی خود یا اشخاص ثالث و امتناع از انجام تکالیف قانونی مبنی بر ارسال اطلاعات مالی به سازمان مالیاتی و وارد کردن زیان به دولت با این اقدام از جمله مصادیق جرایم مالیاتی محسوب می‌شود. از دیگر مصادیق جرایم مالیاتی می‎توان به عدم انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با وصول یا کسر مالیات مؤدیان دیگر و ایصال آن به سازمان مالیاتی در مواعد قانونی تعیین شده، اشاره کرد.

علیلو ادامه داد: تنظیم معاملات و قرارداد‌ها به نام دیگران، معاملات و قرارداد‌های مؤدیان دیگر به نام خود برخلاف واقع، خودداری از انجام تکالیف قانونی درخصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای در سه سال متوالی و استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی از جمله دیگر مصادیق جرایم مالیاتی محسوب می‌شود. دادستانی در هر یک از مصادیق ذکر شده نسبت به تعقیب مرتکبان بر اساس مقررات اقدام می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ