کد خبر: ۲۱۰۷۲۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۴/۴

پیشنهادهای جدید صندوق توسعه برای وصول مطالبات از نیروگاه‌ها

پیشنهادهای جدید صندوق توسعه برای وصول مطالبات از نیروگاه‌ها

مدیر وصول مطالبات و نظارت صندوق توسعه ملی از پیشنهادات جدید برای وصول مطالبات از نیروگاه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا محمدی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی در راستای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی بر اساس هدف گذاری ابلاغی مقام رهبری آماده تأمین مالی نیروگاهای جدید است به ایسنا گفت: متقاضیان دریافت کننده تسهیلات باید طبق ضوابط و مقررات اعطای تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهور در خصوص رفع مشکل نیروگاه‌ها در باز پرداخت اقساط ارزی صندوق توسعه ملی از آنجا که مسئولیت مدیریتی و فنی صنعت برق بر عهده وزارت نیرو است، جلسات متعددی با این وزارت‌خانه برگزار شد اما هیچگونه روشی که منجر به وصول ۱۰۰ درصدی مطالبات ارزی صندوق شود ارائه نشد. طبق اعلام وزارت نیرو، هرگونه تغییر در قراردادهای سرمایه‌گذاران امکان پذیر نیست.
 
محمدی ادامه داد: صندوق توسعه ملی در راستای کمک به وصول مطالبات این صندوق و حمایت از طرح‌های نیروگاهی که در آینده برای تأمین مالی به صندوق مراجعه می‌کنند، پیشنهادات مکتوبی را به وزارت نیرو ارائه کرد. از جمله اجازه فروش برق به صنایع طبق روش عملیاتی که توسط وزارت نیرو در خصوص یکی از نیروگاههای تأمین مالی شده توسط صندوق صورت گرفته و نیروگاه اقساط ارزی صندوق را بازپرداخت کرده، افتتاح حساب مشترک به منظور واریز مطالبات نیروگاه‌ها توسط وزارت نیرو به حساب‌ها راهکار دیگری است و اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی در خصوص تضامین دولت، بابت طرح‌های دارای قرارداد بیع متقابل است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ