کد خبر: ۲۱۲۴۳۳
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۴/۲۷

نرخ ثابت خوراک قابل قبول نیست/ پیشنهاد ۳ تا ۵ ساله در جلسه ویژه فردا
وزیر اقتصاد:

نرخ ثابت خوراک قابل قبول نیست/ پیشنهاد ۳ تا ۵ ساله در جلسه ویژه فردا

سخنگوی اقتصادی دولت با اعلام مخالفت با نرخ گذاری ثابت خوراک پتروشیمی ها،اعلام کرد: پیشنهاد فرمول مبنا ۳ تا ۵ سال ارائه شده که در جلسه‌ اضطراری فردا مطرح می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی اعلام کرد: وزارت اقتصاد با نرخ ثابت خوراک پتروشیمی ها مخالف است و باید مبنا بر اساس فرمول باشد. مبنا قرار گرفتن فرمول عاملی برای پیش‌بینی پذیر شدن بازارها بوده و پیشنهاد شده فرمول برای ۳ و ۵ سال و یا حتی تا پایان برنامه هفتم توسعه باشد.

در همین راستا فردا جلسه‌ای اضطراری در کمیسیون اقتصادی دولت برگزار خواهد شد. به غیر از وزارت‌ نفت، چند وزارت‌خانه دیگر هم به علت داشتن پتروشیمی‌های بزرگ در مسئله نرخ خوراک صاحب نظر هستند. بنابراین با تعیین عدد ثابت و طولانی قیمت خوراک مخالفت می شود. نرخ خوراک باید متناسب با بازارهای جهانی و داخلی و متغیرهای دیگر تغییر کند.

شاخص تولید صنعتی شرکت‌های بزرگ در خرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد رشد نشان می‌دهد و از ۱۳ صنعت منتخب این شاخص، ۱۲ صنعت رشد مثبت داشتند. نرخ بیکاری فصل بهار به ۸.۲ درصد رسید که کم سابقه است. در خرداد هم نرخ بیکاری در ۲۵ استان کاهش، ۲۴ استان تک رقمی و در ۷ استان دو رقمی بود.

رشد شرکت های صنعتی بورسی براساس تولید و قیمت محاسبه می‌شود که در تولید نسبت به آمار مشابه سال قبل ۲.۱ تا ۲.۲ درصد رشد داشتند. در قیمت هم روند افزایشی بوده ولی انتظارات بیش از این است‌. دولت بیشتر شرکت ها را دارای ظرفیت بهتر در ماه های آینده می داند.

۶۳ هزار برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی به ارزش ۱.۴ هزار میلیارد تومان در سه ماهه اخیر صادر شد که تمرکز اصلی بر افراد دارای ۲ واحد خانه خالی به بالا بود. در کنار استفاده از ابزار مالیاتی، سایر مولفه‌ها مانند کنترل رشد نقدینگی منجر به تعادل قیمت‌ها در ماه‌های آینده خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ