کد خبر: ۲۱۲۶۲۰
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۵/۲

تامین مالی جمعی نوعی دموکراسی فاینانس است + مزایا

تامین مالی جمعی نوعی دموکراسی فاینانس است + مزایا

مدیر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین تامین سرمایه تمدن گفت: تامین مالی جمعی نوعی دموکراسی فاینانس است و با افزایش از ۲۵ به ۵۰ میلیارد تومان، نیاز نقدینگی شرکتها و SME ها راحت‌تر تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی باقری با بیان‌ اینکه تامین سرمایه تمدن با برند آی بی کراد اقدام به تامین مالی جمعی کرده به به هفته نامه اطلاعات بورس گفت: مجوز تامین مالی از طریق بستر آی کراد اوایل سال ۱۴۰۰ گرفته شد اما فعالیت جدی این شرکت در حوزه تامین مالی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی افزود: حدود ۶۵۰ میلیارد تومان تامین مالی توسط این شرکت انجام شده است. تنها حدود ۲۰ درصد از این رقم توسط نهادهای حقوقی تامین مالی شده و سهم تمدن از تامین مالی جمعی با ۱.۲ هزار میلیارد تومان حدود ۶۰ درصد بود. تا کنون تامین مالی ۳۷ شرکت به واسطه تامین سرمایه تمدن انجام شد. بیشتر طرح‌ها در ارقام ۲۵ میلیارد تومان است درحالی که سکوها و تامین مالی‌های دیگر طرح‌های خرد ۵ تا ۱۰ میلیارد تومانی را برعهده دارند.

این مدیر سرمایه‌گذاری‌ ادامه داد: زمان تامین مالی تمدن نسبت به طرح های دیگر بواسطه شبکه فروش کوتاه است. سپید مطهر انتخاب، کاشی پارسیان سرام، خودروسازی پارال و آزمایش از جمله شرکت‌هایی هستند که توسط این شرکت تامین مالی شدند. این شرکت قصد دارد ماهانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق تامین مالی جمعی منتشر کند و تا پایان سال مالی منتهی به ۳۰ آذر از هزار میلیارد تومان تامین مالی عبور خواهد کرد.

باقری با اشاره به اینکه ماهانه ۱۸ میلیارد تومان سود به سرمایه گذاران پرداخت شده، گفت: به دلیل تضامین محکم بانکی و ضمانت تعهد پرداخت و توثیق سهام شرکت‌های بورسی هیچ‌گونه نکولی نداشت. تا پیش از این ابزاری برای تامین مالی شرکت‌های SME و سهامی خاص وجود نداشت و از ابزارهای غیر رسمی و بانکی استفاده می‌شد. با رونمایی از این ابزار، نقدینگی بعد از فرایند پایش از بستر بازار سرمایه به بخش واقعی اقتصاد تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: این رویکرد در تامین مالی نوعی دموکراسی فاینانس است. تمام بخش‌های اقتصادی و آحاد مردم با مشارکت در این طرح از منافع سرمایه‌ گذاری بهره‌مند می شوند. چشم‌انداز این رویکرد مثبت است و اگر ضمانت آن محکم‌تر شود اقبال به استفاده از آن افزایش می‌یابد و به رشد و توسعه شرکت‌های SME کمک قابل توجهی می‌کند.

به گفته باقری، کاهش زمان تامین مالی از دیگر مزایای کراد فاندینگ‌ها محسوب می شود. حذف فشار از بانک ها و تامین نیاز نقدینگی شرکت‌ها در کوتاه‌ مدت نیز مزیت دیگر این رویکرد است. اکنون رقم تامین مالی ۲۵ میلیارد تومان است درحالی‌که اگر این رقم به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد نیاز نقدینگی بنگاه‌ها و SME ها راحت‌تر تامین می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ