کد خبر: ۲۱۲۷۰۲
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۵/۵

مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال ابلاغ شد

مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال ابلاغ شد

رئیس جمهور، مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال را جهت اجرا به دو وزارتخانه صنعت و کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رئیس جمهور قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو را جهت اجرای واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال به وزارت صنعت و کشور ابلاغ کرد.

قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو

ماده -۱۱ به منظور تنظیم بازار خودرو واردات خودروهای کارکرده مجاز است.

تبصره ۱- برای واردات این خودروها انتقال فناوری موضوع بند ۲ و نیز اجرای بند ۳ ماده ٤ این قانون لازم‌ به رعایت نیست.

تبصره ۲- آیین‌نامه اجرائی این ماده مشتمل بر مواردی از جمله نحوه تأمین ارز مورد نیاز و حمایت از تولید داخل ضوابط فنی این خودروها، عمر (کمتر از پنج سال در زمان ورود به گمرک و نحوه احراز آن‌ها و شرایط واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به پیشنهاد وزارت صنعت با همکاری بانک مرکزی، گمرک، سازمان محیط زیست و ملی استاندارد ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. وزارت صنعت مکلف است گزارش عملکرد این ماده را هر شش ماه به کمیسیون صنایع ارسال کند.

ماده ۱۲ تبصره ٦ ماده واحده قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو و ماشین‌آلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل و قطعات آن‌ها به شرح زیر اصلاح و تبصره (۸) ماده واحده حذف می‌شود:

تبصره ٦- ارزش ماشین‌آلات راهسازی و خودروهایی که ورود آن‌ها مجاز است اعم از نو یا کارکرده هر سال پس از بررسی مستندات قابل دسترس از جمله قیمت شرکت‌های تولیدکننده یا قیمت نمایندگی‌های اصلی در کشورهای ثالث یا قیمت بازار در خصوص ماشین‌آلات و خودروهای کارکرده توسط وزارت صنعت با هماهنگی گمرک محاسبه حقوق ورودی از جمله حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی قرار می‌گیرد.

ماده ۱۳- استفاده از استانداردهای ملی  یا استانداردهای کشور مبدأ تولیدکننده برای خودروهای وارداتی موضوع این قانون با تأیید سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست امکان پذیر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ