کد خبر: ۲۱۳۰۲۶
۱۱:۹ - ۱۴۰۲/۵/۱۸

ایران پیش شرطی در تبادل زندانیان ندارد/ عدم ارتباط شانگهای، بریکس و برجام
وزیر خارجه:

ایران پیش شرطی در تبادل زندانیان ندارد/ عدم ارتباط شانگهای، بریکس و برجام

وزیر خارجه با اشاره به اینکه تبادل زندانیان مسئله انسانی بوده و ایران پیش شرطی برای این موضوع ندارد، گفت: ارتباط مستقیمی بین سازمان همکاری های شانگهای، بریکس و برجام نیست>

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیرعبداللهیان درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: از طریق عمان و قطر ماه‌ها است پیام‌هایی مبادله می‌شود. ایران به سبب انسانی بودن این مسئله هیچ پیش شرطی برای آن ندارد و به طرف‌های واسط در این رابطه اعلام شده‌ که آمادگی در رابطه با توافق تبادل زندانیان ایجاد شده است.

وی افزود: سفر به ژاپن در چارچوب نگاه به آسیای دولت رئیسی انجام شده و طبعا دولت ژاپن و نخست‌وزیر این کشور همواره علاقه‌مند هستند برای آنکه حجم تبادل تجاری ایران و ژاپن به سطح بیش از پیش از این ارتقا یابد و دو طرف همکاری‌های قوی‌تری داشته باشند. نخست‌وزیر ژاپن ایده‌هایی در رابطه با موضوع رفع تحریم‌های ایران داشت و مطرح کرد.

امیرعبداللهیان درباره عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بریکس و ارتباط با برجام نیز توضیح داد: هیچ ارتباط مستقیمی بین شانگهای، بریکس و برجام وجود ندارد اما عضویت ایران در شانگهای در هفته‌های گذشته کامل شد و ایران دبیرخانه شانگهای را در وزارت خارجه تشکیل داد. نماینده ایران نزد دبیرخانه شانگهای منصوب و به دبیرکل معرفی شد و اقدامات بسیاری از لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی و تجاری در حال انجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ