کد خبر: ۲۱۳۴۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۴

پایان دوره ۵ ساله تورمی در سال جاری و حذف هزینه انبارداری کالاها در گمرگ
وزیر اقتصاد وعده داد:

پایان دوره ۵ ساله تورمی در سال جاری و حذف هزینه انبارداری کالاها در گمرگ

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه دوره ۵ ساله تورمی در سال جاری به پایان خواهد رسید، گفت: حمل یکسره‌ کالاها از گمرگات بدون هزینه انبارداری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به اینکه در ۴ ماه اخیر کاهش سرعت تورم مشاهده شد که با همراهی مردم تا پایان سال جاری از دوره ۵ ساله تورمی عبور خواهد شد، گفت: دشمنان اقتصادی تمرکز بسیاری داشتند تا با جهش ارزی و تحریم از رشد اقتصادی جلوگیری کنند ولی با مجموعه ای از تدابیر رشد نقدینگی از ۳۹ به کمتر از ۲۹ درصد کاهش یافت.

وی افزود: علیرغم القائات بر بن بست اقتصادی، اتفاقات ماه های گذشته در همکاری و رایزنی با کشورهای عربستان، چین، روسیه و بریکس، نشان از چشم انداز امیدبخش اقتصاد در مسیر چندجانبه گرایی و جانمایی در عرصه بین الملل دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: اصلاح حوزه های مالی و بانکی بسیار مهم بوده و ۱۱بانک دولتی زیانده سال ۹۷ با دارایی مردم و دولت فعال بودند ولی این تعداد به یک بانک درحال اصلاح مالی رسیده و بانک مرکزی هم ضرب الاجل ۶ ماهه ای به بانک های خصوصی داده تا به اصلاح ساختاری برسند.

خاندوزی منابع آزاد شده ارزی را برای توسعه اقتصادی بسیار مهم و اثربخش دانست و توضیح داد: آنچه در ماه های آتی رخ خواهد داد شروعی از اثرات آزاد سازی منابع ارزی خواهد بود.

به گفته وی از ابتدای مهر هم حمل یکسره‌ کالاها از گمرگات بدون هزینه انبارداری خواهد بود و واردکنندگان ماشین‌آلات هم از هفته بعد می توانند بجای سپرده گذاری ضمانت بانکی نزد گمرک با سپرده چکی، اقدام به ترخیص محموله کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ