کد خبر: ۲۱۳۹۰۵
۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۶/۲۰

قیمت جدید محصولات ایران خودرو، سایپا و... بزودی اعلام خواهد شد
از سوی شورای رقابت:

قیمت جدید محصولات ایران خودرو، سایپا و... بزودی اعلام خواهد شد

شورای رقابت اعلام کرد: بررسی قیمت انواع محصولات ایران خودرو، سایپا و... در حال کارشناسی بوده و بزودی نرخ های جدید اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سپهر دادجوی توکلی مدیرروابط عمومی شورای رقابت با ادعای ارزانی ۴۰ درصدی خودروها و طبق گزارش وزارت صنعت و با اشاره به برگزاری جلسات  شورا در روزهای شنبه و سه شنبه، اعلام کرد: بررسی قیمت خودرو در روند کار کارشناسی قرار دارد و بزودی قیمت های جدید خودرو‌ها  اعلام خواهد شد.

مبنای قیمت خودرو‌های متقاضیان ثبت سفارش قبل هم قیمت زمان عقد قرارداد بوده و هیچ افزایشی شامل این دست از متقاضیان نخواهد شد.

شورای رقابت موظف است با رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو ، تحلیل قیمتی انواع محصولات را انجام دهد اما این امر به این معنا نیست که هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش یابد. متاسفانه در نتیجه برداشتی اشتباه اعلام شد شورای رقابت هر سه ماه قیمت خودرو ها را افزایش می دهد که صحت ندارد.

نحوه محاسبه قیمت خودرو طبق دستورالعمل ۵۴۳ و فرمول کاست پلاست تعیین می شود. یعنی مبنای تنظیم قیمت بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود.

در فرمول کاست پلاست قمت نهایی خودرو، هزینه تمام شده به علاوه سود معقول است. بنابراین هم به نفع مصرف کننده و هم تولید کننده خواهد بود.

 و در بازار خودرویی گران نشده است.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۶/۲۰
0
0
پاسخ
اگر هزینه تمام شده بعلاوه سود معقول است پس چرا هر ماه زیان خودروساز بیشتر میشه؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ