کد خبر: ۲۱۳۹۹۲
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۶/۲۲

واکنش به گزارش گروسی در دو بخش برجامی و پادمانی: وضعیت فعلی ادامه دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی:

واکنش به گزارش گروسی در دو بخش برجامی و پادمانی: وضعیت فعلی ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به گزارش مدیر آژانس به شورای حکام در دو بخش برجامی و پادمانی، اعلام کرد: وضعیت فعلی تا زمان رفع تحریم ها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی با اشاره به دو بخش برجامی و پادمانی گزارش رافائل گروسی به شورای حکام آژانس هسته ایی، گفت: طبیعی است که ایران در بخش برجامی، اقدامات را در راستای قانون اقدام راهبردی و با استناد مفاده 26 و 36 توافق برجام، انجام دهد. سه کشور اروپایی نمی‌توانند انتظار داشته باشند تهران به طور کامل به برجام پایبند باشد ولی آنها تعهدات را انجام ندهند.

وی افزود: بنابراین مادامی که طرف‌های مقابل به تعهدات عمل نکرده و تحریم‌ها کامل رفع نشود، طبیعی است که ایران همین روند را ادامه خواهد داد. این موضوع در گزارش آژانس هم مشهود است. موارد پادمانی هم از چهار به ۲ کاهش پیدا کرده و مدارک زیادی به آژانس داده شده است. تشکیل این پرونده هم متاثر از دشمنی و اتهامات 22 سال اخیر است ولی ایران همواره با صبوری و تعامل ، شفاف سازی کرده است.

اسلامی ادامه داد: روند فعلی هم نشان نمی‌دهد فضا به سمت قطعنامه یا حرکت‌هایی برود که ایران را به عکس‌العمل های قانونی مستحکم و قاطع وارد کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ