کد خبر: ۲۱۴۱۷۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۶/۳۰

بازگشت رتبه ایران در اوپک به پیش از تحریم‌ها با تولید روزانه ۳.۳ میلیون بشکه نفت
مدیرعامل شرکت نفت خبر داد:

بازگشت رتبه ایران در اوپک به پیش از تحریم‌ها با تولید روزانه ۳.۳ میلیون بشکه نفت

مدیرعامل شرکت نفت از بازگشت رتبه ایران در اوپک به پیش از تحریم‌ها با تولید روزانه ۳.۳ میلیون بشکه نفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خجسته‌مهر در نشست هم‌اندیشی شرکت نفت با شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرد: صنعت بیمه در سال‌های اخیر پای ثابت قراردادهای نفتی است. برای ورود صنعت بیمه در بخش بالادست صنعت نفت و معرفی فرصت‌های این بخش آمادگی کامل وجود دارد.

ایران در مجموع 340 میلیارد بشکه نفت در 400 مخزن نفت و گاز و رتبه نخست دنیا را دارد. رتبه در اوپک در زمینه تولید نفت به پیش از تحریم‌ها بازگشت و به 3.3 میلیون بشکه در روز رسید و تا 10 روز دیگر به روزانه 3.4 میلیون بشکه می‌رسد. تا هشت سال آینده تولید نفت و گاز روزانه به 5.7 میلیون بشکه و  1.5 میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

برای اجرای طرح‌های افزایش تولید نفت و گاز به 160 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است. وظیفه بخش پایین‌دستی مانند پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها ایجاد ارزش افزوده و کاهش خام‌فروشی است. بنابراین برای ایجاد ثروت باید خوراک آنها تضمین شود.

به شرکت‌های پتروشیمی، سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی مانند توسعه میادین نفت و گاز و یا جمع‌آوری گازهای همراه پیشنهاد شد و 1.1 میلیارد دلار در شرق کارون برای جمع‌آوری 52 گاز مشعل در حال اجرا است که ضامن تأمین خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود. همچنین بخش فولاد نیز برای توسعه میادین گازی وارد شده تا گاز مورد نیاز این صنایع تضمین شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ