کد خبر: ۲۱۴۱۸۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۱

خروج سیمان و فولاد از بورس موجب کاهش قیمت مسکن می شود !
وزیر راه:

خروج سیمان و فولاد از بورس موجب کاهش قیمت مسکن می شود !

وزیر راه از منفی شدن رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرها طی چهار ماه اخیر خبر داد و مدعی شد: خروج عرضه سیمان و فولاد از بورس جزو عوامل مهم کنترل و کاهش قیمت مسکن محسوب می شود !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهرداد بذرپاش با اشاره به لزوم اقداماتی برای جبران عقب ماندگی ها در حوزه ساخت مسکن بافت‌های فرسوده، گفت: به شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده کمک شده و موضوع بیمه مسکن و ساخت و ساز در مجمع تشخیص و شورای مصلحت نظام مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: بسته 19 بندی مشوق‌ها برای رونق و افزایش ساخت و سازها تهیه و ابلاغ و هرجا این بندها نیازمند اصلاح باشد در شورای عالی شهرسازی تصحیح می شود. شناسایی زمین‌های بدون استفاده از محدوده شهرها و تعیین تکلیف این اراضی، امری مهم است. بنابراین باید مکان هایی که مستعد بلند مرتبه سازی هستند شناسایی شوند. 5 شهر از مصوبه شورای عالی برای بلند مرتبه سازی استفاده کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: نظارت و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج مصالح سیمان و فولاد از بورس کالا در کنترل و کاهش قیمت مسکن نیز امری مهم بوده و طی چهار ماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرها منفی شد. یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن، گرانی مصالح ساختمانی بوده که این موضوع در دستور جلسه شورای عالی مسکن هفته آینده قرار دارد و با حضور رئیس جمهور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

بذرپاش توضیح داد: منابع طبیعی طبق قانون باید همکاری همه جانبه در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشته و تا پایان سال باید زمین ساخت 500 هزار واحد مسکونی روستایی واگذار شود. قانون ساماندهی اجاره و مسکن تکمیل و نهایی شد و موضوع مهم دیگری که استان‌ها باید اهتمام کنند، اجرای قانون جوانی جمعیت از طریق تامین زمین است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ