کد خبر: ۲۲۲۹۳۹
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۲/۱۸

آخرین تحولات کامودیتی‌ها با تدوام روند نزولی طلا و نفت و نوسان فلزات

آخرین تحولات کامودیتی‌ها با تدوام روند نزولی طلا و نفت و نوسان فلزات

بازار جهانی کامودیتی ها در هفته گذشته میلادی با ادامه روند نزولی قیمت طلا و نفت و نوسان محصولات پتروشیمی و فلزات همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین وضعیت بازارهای جهانی از جمله قیمت طلا، نفت، روند فلزات پایه و ... از سوی کارگزاری بانک ملت اعلام شد.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته اونس طلا تحت تاثیر دادههای ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا و کاهش افزایش دستمزد سالانه و احتمال اینکه فدرال رزرو اولین کاهش نرخ بهره را در سپتامبر اجرا کند با کاهش به 2،301 دلار در هر انس رسید.

بازارهای جهانی نفت به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه، شاهد بیشترین افت هفتگی بود و به 83 دلار در هر بشکه کاهش یافت. در این شرایط قیمت متانول چین به دنبال کاهش عرضه، افزایش یافت و در 295 دلار بر تن سی‌اف‌ار چین معامله شد.  قیمت اوره فوب ایران و اوره خاورمیانه نیز با افزایش قیمت به ترتیب در 256 و 292 دلار بر تن معامله شدند.

در هفته اخیر قیمت محمولههای سنگ آهن نیز در محدوده 118 دلار بر تن در بالاترین سطح طی ماه مارس بدون تغییر حفظ شد. قیمت محصول روی نیز همچنان به روند صعودی پس از چهار هفته افزایش ادامه داد و در پایان هفته در قیمت 2،911 دلار بر تن بسته شد. بطوریکه عرضه محدود و انتظارات افزایش تقاضا، افزایش قیمت روی را سبب شد.

در این میان مس شاهد اصلاح نسبی قیمت به 9،930 دلار بر تن به دلیل بروز برخی نگرانی‌ها از کاهش سطح تقاضا در معاملات نقدی بازار چین به دلیل سطح بالای قیمت‌ها بود. آلومینیوم نیز شاهد دومین افت متوالی هفتگی و روند اصلاحی پس از رکورد شکنی قیمتی اخیر بود و در سطح 2،555 دلار در هر تن معامله شد.   

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل به tacodal.ir  و mellatbroker.ir مراجعه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ