کد خبر: ۲۲۲۹۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۹

مطالبات ۱.۵ و ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از نیروگاه ها و دولت ها
معاون سرمایه گذاری اعلام کرد:

مطالبات ۱.۵ و ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از نیروگاه ها و دولت ها

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی از بدهی ۱.۵ میلیارد دلاری نیروگاه‌ها و مطالبات ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا محمدی در خصوص ‏انتقاد وزیر نیرو از عملکرد صندوق توسعه ملی در تأمین مالی نیروگاه‌ها به ‏رادیو اقتصاد، گفت: صندوق آمادگی را برای تأمین مالی نیروگاه‌ها اعلام کرده اما نیروگاه‌ها با توجه به بدهی 1.5 میلیارد دلاری، توقع ‏دریافت پول بدون بازگشت دارند. این صندوق از بدو تأسیس تا کنون 46 طرح نیروگاهی را به‌ ‏ارزش بیش از 4.6 میلیارد دلار تأمین مالی کرده است.

وی افزود: قطعاً صندوق هم با روش های قدیمی به‌دنبال تأمین مالی ‏نخواهد بود. پیشنهادات بسیاری به وزارت نیرو اعلام شده تا با شیوه‌های جدید ‏نیروگاه‌ها را تأمین مالی کرد. با شرایط فعلی، سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات مراجعه نمی‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هر مبلغی از نیروگاه‌ها وصول شود عیناً صرف تأمین مالی نیروگاه‌های جدید خواهد شد و طلب 100 میلیارد دلاری از دولت به بخش خصوصی ارتباطی ندارد. بزرگترین مشکل بدهی دولت به صندوق است که پیشنهاداتی مطرح ‏شده‌ تا دولت مصوبات را ‏اخذ و بدهی را پرداخت کند.

محمدی از برنامه سرمایه گذاری تا 5 میلیارد دلاری در حوزه انرژی‌های نو ‏خبر داد و گفت: برطرف کردن برخی موانع سرمایه‌ گذاران این ‏حوزه وظیفه ساتبا است. اگر موانع و ‏مشکلات در سال جاری مرتفع شود، صندوق حداقل 2.5 میلیارد دلار در تأمین مالی نیروگاه‌های تجدید‌پذیر سرمایه‌گذاری می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ