کد خبر: ۲۱۴۱۹۴
۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۷/۱

روسیه صادرات بنزین و گازوئیل را موقتاً ممنوع کرد

روسیه صادرات بنزین و گازوئیل را موقتاً ممنوع کرد

روسیه به منظور تثبیت بازار سوخت داخلی، صادرات بنزین و گازوئیل را بطور موقتی ممنوع کرد که این محدودیت مشمول چهار عضو اتحادیه اوراسیا نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، دفتر مطبوعاتی روسیه با توقف موقتی صادرات بنزین و گازوئیل، اعلام کرد: ممنوعیت موقتی به اشباع بازار داخلی کمک خواهد کرد و موجب کاهش قیمت‌ها برای مصرف کنندگان می‌شود. البته این ممنوعیت صادراتی شامل بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان که اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند، نمی‌شود.

بر اساس این گزارش این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود محدودیت صادراتی روسیه، کمبود را در بازار دیزل جهانی تشدید کند. پالایشگاه‌های جهان در بحبوحه محدودیت عرضه نفت عربستان و روسیه، قادر نیستند به حد کافی از این سوخت تولید کنند. دولت روسیه نیز دیدار‌هایی با تولیدکنندگان نفت برگزار کرده تا درباره اقدامات لازم برای کنترل قیمت رو به افزایش سوخت، تصمیم بگیرد.

پاول سوروکین معاون وزیر انرژی روسیه گفت: ممنوعیت اعلامی، موقتی بوده و اقدامات بیشتر بستگی به شرایط بازار داخلی دارد و انتظار می رود بازار بلافاصله تاثیر این اقدام را احساس کند. روسیه در ماه‌های اخیر با کمبود بنزین و گازوئیل مواجه بوده و قیمت عمده فروشی سوخت افزایش یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ