کد خبر: ۲۱۴۲۲۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۳

ایران به ۷۰ هزار صفحه پرونده قضائی فوق محرمانه اسراییل دست یافت

ایران به ۷۰ هزار صفحه پرونده قضائی فوق محرمانه اسراییل دست یافت

ایران به ۷۰ هزار صفحه پرونده قضائی فوق محرمانه اسراییل درباره بیماری روان‌ شناختی نخست وزیر، پرونده‌های فساد و جاسوسی و... دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه تهران تایمز، ایران به تمام اطلاعات مهم و حساس بایگانی شده در بیش از 70 هزار صفحه اسرائیل دسترسی یافته که درباره پرونده بنیامین نتانیاهو مبنی بر بیماری روان‌شناختی و... است. اطلاعات فوق محرمانه‌ا در اختیار ایران می‌تواند امنیت ملی اسرائیل را به خطر اندازد.

بر اساس این گزارش، وی ایران را به حمله هسته ای تهدید کرد اما دفتر نخست وزیر با عقب نشینی از این موضع اعلام کرد: ایران باید با تهدید هسته ای معتبر مواجه باشد.

اواسط سپتامبر المیادین با استناد به منبع امنیتی ایرانی گزارش داده بود وی با پرونده قضایی جدی درگیر بوده و اگر جزییات اطلاعات افشا شود حیات سیاسی نتانیاهو با خطر جدی مواجه خواهد شد.

بنا بر اسناد قضائی اسرائیل،‌ نتانیاهو و همسر وی از عود بیماری روانی رنج می‌برند و این امر برخی از اعضای حزب یائیر لاپید را بر آن داشته سراغ نهاد رفته تا مناسب بودن نتانیاهو برای پست‌های ارشد در اسرائیل را زیر سوال ببرند.

اعضای حزب لاپید همچنین کل پرونده پزشکی نتانیاهو و همسر وی را نزد دادگاه برده‌اند به این امید که به خاطر مشکلات روانی، مانع از تصدی وی بر مسند قدرت شوند.

دادگاه اسناد را بررسی کرده اما مقام ارشد قضایی این پرونده را مسکوت نگاه داشته و در دست نوشتی آورده دادگاه اختیارات لازم را برای رسیدگی به این پرونه ندارد و ادامه این روند می‌تواند امنیت ملی اسرائیل را به خطر اندازد. علاوه بر این پرونده،‌ نتانیاهو با دیگر شکایت‌ها مواجه بود که به علت رشوه،‌ اعمال زور و یا استفاده از نفوذ سیاسی مسکوت مانده‌اند.

این پرونده می‌تواند دلیلی برای علت هک شدن اخیر شماره تلفن‌های حزب لاپید و شخص لاپید باشد و نتانیاهو می‌تواند پشت پرده این هک باشد.

حزب وی و بسیاری از مقامات دولت اسرائیل بعلاوه برخی از سوء استفاده‌ها و کمک‌های اعلام نشده مالی به هاردیس و پرونده‌های فساد و جاسوسی آنها درز کرده احتمال انتقام‌جویی را نمی‌توان رد کرد. در هر حال نکته‌ای که اکنون مهم است این است که

آرشیو قضایی اسرائیل شامل اسنادی است که نشان می‌دهد چگونه قوه قضاییه به شیوه‌ای سیستماتیک علیه شهروندان عرب تبعیض قائل می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ