کد خبر: ۲۱۴۴۶۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۱۲

بالاترین آمار تولید نفت ایران با ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز/ افزایش تولید اوپک

بالاترین آمار تولید نفت ایران با ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز/ افزایش تولید اوپک

تولید نفت ایران به بالاترین رقم طی پنچ سال اخیر رسید و از ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز عبور کرد تا به همراه نیجریه زمینه ساز بهبود آمار اوپک شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، تولید ایران به بالاترین حد در سال ۲۰۱۸ یعنی به ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز رسیده و موجب شده تا تولید نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در سپتامبر به دلیل روند صعودی تولید ایران و نیجریه، افزایش یابد. با این وجود عربستان و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای حمایت بطور مداوم تولید را کاهش می‌دهند.

بر اساس این گزارش، کشور‌های صادرکننده نفت ماه گذشته ۲۷.۷۳ میلیون بشکه در روز تولید کردند که ۱۲۰ هزار بشکه نسبت به ماه اوت بیشتر بود. تولید در ماه اوت هم برای اولین بار از فوریه افزایش یافته بود. این افزایش در سپتامبر به رهبری نیجریه بود که با استخراج نفت خام و ناامنی در منطقه تولیدکننده نفت دست و پنجه نرم می‌کرد.

بر اساس داده‌های حمل و نقل و منابع در نظرسنجی، نیجریه در ماه سپتامبر بدون هیچ گونه اختلال عمده در صادرات، افزایش قابل توجهی در صادرات داشت و تولید را ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

عراق و امارات نیز تولید را در حالی که عرضه آنگولا بیشترین کاهش را در گروه ۵۰ هزار بشکه در روز به دلیل کاهش صادرات نشان داد، افزایش دادند. همچنین تولید اوپک هنوز حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از مقدار مورد نظر بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ