کد خبر: ۲۱۴۶۳۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۱۹

احتمال گرانی آب و حتی گازوئیل در لایحه برنامه هفتم/ نبود نگرانی از کمبود ارز
نماینده مجلس:

احتمال گرانی آب و حتی گازوئیل در لایحه برنامه هفتم/ نبود نگرانی از کمبود ارز

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام نبود نگرانی از کمبود ارز از احتمال گرانی آب و حتی گازوئیل در لایحه برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسین فرهنگی با اشاره به اینکه تأثیرات جنگ فلسطین و اسرائیل در اقتصاد ایران موقتی است به فارس، گفت: در نیمه اول سال بیش از 25 میلیارد دلار واردات صورت گرفت و ارز آن تأمین شده که سبب رفع نگرانی از کمبود ارز در ایران شد اما مردم عامه هر چه می‌توانند به علت ریسکی و نوسانی بودن از بازار ارز فاصله بگیرند.

وی افزود: راهکاری که دولت باید در مورد بازار ارز اتخاذ کند، برقراری پیمان‌های دو و چندجانبه با شرکای تجاری و همچنین استفاده از تنوع ارزی و ارزهای ملی است. همانند تجربه‌ای که در اربعین به جای دلار و یورو به متقاضیان دینار عراق داده شد.

این نماینده ادامه داد: در ماه‌های آخر مجلس فعلی برخی نمایندگان پیشنهاد کردند آب مصرفی مردم و حتی گازوئیل در لایحه برنامه هفتم به قیمت تمام شده عرضه شود که کلیات این ماده در مجلس تصویب شد اما امید است این ماده به سرانجام نرسد. چون فشار زیادی به کشاورزان و مردم وارد و در شرایطی که مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند نباید قیمت حامل‌های انرژی را افزایش داد.

به گفته فرهنگی در مورد گازوئیل برای خودروهایی که یک سر خالی بار حمل و تردد می‌کنند، هزینه افزوده و در نتیجه هزینه کرایه حمل و نقل افزایش خواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ