کد خبر: ۲۱۴۷۵۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۲۴

تولید روزانه نفت ایران بدون تغییر نسبت به دوره قبل همان ۳.۱۴ میلیون بشکه
آژانس انرژی برای ماه گذشته اعلام کرد:

تولید روزانه نفت ایران بدون تغییر نسبت به دوره قبل همان ۳.۱۴ میلیون بشکه

آژانس بین المللی انرژی در گزارش جدید اعلام کرد: تولید روزانه نفت ایران در ماه گذشته بدون تغییر نسبت به دوره قبل همان ۳.۱۴ میلیون بشکه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آژانس انرژی در گزارش ماهانه اکتبر اعلام کرد: ایران در ماه گذشته میلادی روزانه ۳.۱۴ میلیون بشکه نفت تولید کرده که نسبت به ماه قبل از آن ( آگوست ) تغییری نداشت.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در آگوست نسبت به جولای ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و در ماه جولای ۳.۰۴ میلیون بشکه برآورد شده بود.

مقایسه رتبه ایران

بر اساس آمار، ایران چهارمین تولیدکننده نفت اوپک بوده و برای گرفتن جایگاه سومی از امارات باید ۱۱ هزار بشکه نفت در روز بیشتر تولید کند. این نهاد ماه پیش هم ایران را چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک معرفی کرده بود. این درحالی است که ایران در مرداد جایگاه سوم تولید اوپک را داشته و این جایگاه را در شهریور نیز حفظ کرد.

ظرفیت پایدار تولید نفت ایران ۳.۸ میلیون بشکه نفت در روز بوده که طی ۹۰ روز به دست خواهد آمد و برای مدت طولانی حفظ خواهد شد.

افزایش تولید عربستان و اوپک

تولید نفت اوپک در سپتامبر ۲۸.۲۱ میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به آگوست ۲۴ هزار بشکه در روز افزایش یافت. اوپک در آگوست ۲۷.۹۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود و در عین حال، عربستان و روسیه روزانه ۹.۰۳ و ۹.۴۸ میلیون بشکه نفت تولید کردند.

بر این اساس تولید نفت عربستان ۷ هزار بشکه در روز افزایش یافته و تولید نفت روسیه نسبت به ماه گذشته تغییر نکرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ