کد خبر: ۲۱۵۱۶۸
۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۸/۸

مذاکرات برجام بزودی در وین از سرگرفته خواهد شد/ پاسخ مثبت وزیر خارجه ایران

مذاکرات برجام بزودی در وین از سرگرفته خواهد شد/ پاسخ مثبت وزیر خارجه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به رایزنی اخیر با وزیر خارجه ایران در نیویورک، گفت: مذاکرات برجام در وین بزودی از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، جوزپ بورل در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه عربستان، گفت: تمام انرژی به کار گرفته شده تا  مذاکرات برجام به نتیجه رسیده و موفق باشد. بنابراین امید است مذاکرات در وین بزودی با وزیر خارجه ایران آغاز شود.

وی ادامه داد: در این باره و هنگام حضور چند روز پیش امیرعبداللهیان در نیویورک ، رایزنی شد و پاسخ مثبت بود. تاریخ مشخصی تعیین نشد اما زمان رو به پایان بوده و از سرگیری این مذاکرات اهمیت دارد. ایران برای بررسی پرونده به زمان نیاز دارد اما دیگر طرف ها، نگران این تاخیر هستند و  باید از این فرصت برای بازگشت سریع ایران به مذاکرات استفاده کرد.

به گفته بورل، نگرانی‌های عربستان درباره برنامه هسته‌ای ایران یکی از ارکان اصلی امنیت این کشور، اروپا، خاورمیامه و دیگر مناطق جهان بوده اما تفاوت زیادی بین تبدیل شدن یا نشدن ایران به قدرتی هسته‌ای وجود دارد و انتظار می رود با توافق دیپلماتیک، جلوی تبدیل شدن ایران به قدرتی هسته‌ای گرفته‌ شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ