کد خبر: ۲۱۵۱۸۸
۰:۰ - ۱۴۰۲/۸/۹

برگزاری دادگاه رد صلاحیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴

برگزاری دادگاه رد صلاحیت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴

دادگاهی در کلرادو آمریکا برای بررسی چگونگی رد صلاحیت ترا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رویترز اعلام کرد: قرار است دادگاهی در کلرادو تشکیل شود تا در مورد چگونگی رد صلاحیت ترامپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصمیم گیرد. این دادگاه تصمیم خواهد گرفت ترامپ را به دلیل ایفای نقش در حمله مرگبار به ساختمان کنگره با هدف حفظ قدرت از حضور در انتخابات ریاست جمهوری محروم کند یا خیر؟

بر اساس این گزارش این محاکمه یک هفته‌ای گامی مهم برای مخالفان ترامپ برای رد صلاحیت وی بوده که با استناد به یک مورد قانونی در زمان جنگ داخلی آمریکا که بسیار به ندرت استفاده شده، صورت می‌گیرد. این ماده قانونی می‌گوید هرکس در قیام یا شورش علیه بنیان‌های دمکراتیک دخیل باشد از سیاست حذف خواهد شد. بند 3 اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا که پس از جنگ داخلی برای جلوگیری از تصاحب منصب فدرال توسط شورشیان سابق کنفدراسیون ایجاد شد، موضوع این دادگاه است.

ترامپ با شکایت های مشابهی از سوی گروه های مدافع در میشیگان و مینه سوتا مواجه بوده اما پرونده کلرادو اولین پرونده ای است که به محاکمه رسید. ترامپ هرگونه دخالت در حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در شش ژانویه 2020 را رد می‌کند. در این حادثه 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته و صدها نفر بازداشت و محاکمه شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ