کد خبر: ۲۱۷۰۱۹
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۹/۱۰

بیمه شخص ثالث زیان‌ده شد/ پرداخت ۷۷ هزار میلیارد تومانی شرکت ها

بیمه شخص ثالث زیان‌ده شد/ پرداخت ۷۷ هزار میلیارد تومانی شرکت ها

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به پرداخت خسارت ۷۷ هزار میلیارد تومانی توسط شرکت های بیمه در هفت ماه گذشته از زیانده شدن بیمه شخص ثالث خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی استاد‌هاشمی در حاشیه همایش صنعت بیمه هرمزگان، اعلام کرد: برای هر استان تراز بیمه‌ای مشخص و بر‌ اساس آن سرمایه‌گذاری خواهد شد. به نحوی که اگر از مجموع صورت‌های مالی و هزینه‌های شرکت‌های بیمه در هر استان به تراز مثبت رسد، پول اضافه در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. متاسفانه در حال حاضر این تراز منفی بوده و ناترازی در بیمه‌گری شرکت‌های بیمه شروع شده است.

پرداخت خسارت 77 هزار میلیارد تومانی

تا پایان مهر 66 هزار میلیارد تومان تولید و درآمد صنعت بیمه بوده و در این مدت، 77 هزار میلیارد تومان خسارت توسط صنعت بیمه پرداخت و همچنین سال گذشته حق بیمه تولیدی 175 هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار 102 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد.

خرید بیمه در بین مردم اقبال نداشته و حجم زیادی از مردم انگیزه خرید بیمه ندارند. به طوریکه 75 درصد مردم ایران به علت نداشتن قرارداد خدمات بیمه‌ای دریافت نمی‌کنند. تحریم‌ها سبب سرمایه تعهدی هزار برابری شرکت های بیمه گر شده و مجبور به سرمایه گذاری وجه دریافتی از بیمه گذار برای پاسخگویی به تعهدات در آینده هستند.

39 شرکت فعال بیمه با 1413 شعبه در ایران و 300 هزار نفر در صنعت بیمه فعال بوده که از این تعداد 25 هزار نفر در شرکت بیمه و مابقی کارگزار و ارزیاب خسارت هستند.

بیمه شخص ثالث زیان‌ده شده است

در برخی حوادث بیمه‌ها مجبور هستند خسارت چندین نفر را در یک حادثه از محل بیمه شخص ثالث پرداخت کنند و این سبب زیان دهی شد. با اینکه نرخ دیه باید کمتر از بیمه باشد، رشد دیه 20 درصد بیشتر از نرخ بیمه شخص ثالث است.

یارانه دارو به مصرف کننده واقعی انجام شده اما به دلیل تکمیل نشدن سامانه دارو یار، و وصل نبودن بیمه‌ها به سامانه در کنار نداشتن اطلاعات افرادی که از این خدمات بهره شدند، یارانه دولتی دریافت نمی کنند. وزارت بهداشت باید اطلاعات افرادی که به مراکز درمانی مراجعه دارند را در این سامانه ثبت کند تا به راحتی موارد هزینه بیمه و فرانشیزها انجام شود که تاکنون این سامانه تکمیل نشد.

همچنین صندوق بیمه برای محصولات دانش‌بنیان راه اندازی و برای این صندوق 1000 میلیارد تومان سرمایه پیش‌بینی شده است. با این اتفاق بروز تخلف یا انحراف از آیین نامه های موجود به راحتی رصد و قابل پیگیری بوده که به همین منظور نیاز است تمام آئین‌نامه‌ها پیوست فناوری اطلاعات داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ