کد خبر: ۲۱۷۴۷۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۲۶

رتبه سوم ایران در بین تولیدکنندگان اوپک با تولید روزانه ۳.۱ میلیون بشکه حفظ شد
در ماه نوامبر:

رتبه سوم ایران در بین تولیدکنندگان اوپک با تولید روزانه ۳.۱ میلیون بشکه حفظ شد

تولید نفت خام ایران در ماه نوامبر با رشد ۷ هزار بشکه ای به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید و جایگاه سوم در اوپک حفظ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اوپک با انتشار گزارش ماه دسامبر اعلام کرد: ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه گذشته میلادی ۲۷.۸ میلیون بشکه نفت خام تولید کردند که ۵۷ هزار بشکه کمتر از اکتبر است.

بر اساس این گزارش، پس از عربستان با تولید روزانه ۸.۹ میلیون بشکه، عراق و ایران با تولید روزانه ۴.۲ و ۳.۱ میلیون بشکه، جایگاه دومین و سومین تولیدکننده اوپک را حفظ کردند. تولید ایران طی این ماه ۷ هزار بشکه بیشتر از ماه اکتبر است.

تولید هفت عضو این سازمان در دوره مورد بررسی با افزایش همراه بوده که بیشترین افزایش تولید با ۲۳ هزار بشکه در روز مربوط به ونزوئلا بوده و ایران، ونزوئلا و لیبی از توافق کاهش عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و اوپک‌پلاس معاف هستند. همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز که ۸۵ دلار ثبت شده، ۶.۵ دلار معادل ۷.۲ درصد کاهش یافت.

تقاضای جهانی نفت خام برای سال ۲۰۲۳ بدون تغییر نسبت به برآورد پیشین بوده و با ۲.۴ میلیون بشکه افزایش روزانه همراه خواهد بود. مجموع تقاضای نفت جهان برای سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۰۲.۱ میلیون پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی، تقاضای جهانی نفت در سال آینده، ۲.۲ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به مجموع ۱۰۴.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ