کد خبر: ۲۱۷۵۳۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۲۹

پیش بینی بانک معروف از قیمت ۷۰ تا ۹۰ دلاری نفت در سال آینده

پیش بینی بانک معروف از قیمت ۷۰ تا ۹۰ دلاری نفت در سال آینده

بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت نفت خام برنت در سال آینده میلادی را به سبب افزایش تولید آمریکا، ۱۰ دلار در هر بشکه کاهش داد و بین ۷۰ تا ۹۰ دلار اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت هر بشکه نفت خام برنت در سال آینده میلادی را 10 دلار کاهش داد و بین 70 تا 90 دلار اعلام کرد و افزایش تولید قابل توجه آمریکا را مانع صعود قیمت نفت دانست.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود قیمت نفت خام برنت در ژوئن 2024 به اوج 85 دلار در هر بشکه و متوسط قیمت آن طی دو سال آینده 80 یا 81 دلار در هر بشکه باشد. این رقم قبلاً 92 دلار اعلام شده بود.

آخرین بهای نفت برنت حدود 77 دلار بود که 20 درصد کمتر از اوج قیمت در سپتامبر بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم به حدود 72 دلار در هر بشکه رسید. تحلیلگران عقیده دارند تولید نفت در 48 ایالت پایینی آمریکا در سه ماه پایانی سال آینده میلادی به 11.4 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

همچنین تصمیم اوپک برای کاهش عرضه، بهبود اقتصاد چین، پر کردن ذخایر نفتی آمریکا و احتمال رکود اقتصاد، مانع سقوط قیمت نفت خواهد شد و عربستان احتمالاً بازار را در 2024 از نفت پر نخواهد کرد.

احتمالا کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس به 1.7 میلیون بشکه در روز که در آوریل 2023 اعلام شده بود تا 2025 هم ادامه داشته باشد و 2.2 میلیون بشکه در روز کاهش تولید اضافی این ائتلاف تا سه ماه دوم سال آینده میلادی تمدید شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ