کد خبر: ۲۱۷۵۷۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۳۰

پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۴۵ درصدی نرخ هتل‌ها

پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۴۵ درصدی نرخ هتل‌ها

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران از پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۴۵ درصدی نرخ هتل‌ها خبر داد و گفت: نرخ‌گذاری به سازمان حمایت کشانده شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمشید حمزه زاده با اشاره به آنکه بر اساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی هر سال هتل‌داران در مهر ماه نرخ نامه جدید ارائه می‌دهند به ایلنا، اعلام کرد: با این وجود طی سال جاری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این بخش از نرخ‌گذاری هتل‌ها را به سمت ستاد تنظیم بازار و در نهایت سازمان حمایت کشاند.

بر اساس آیین نامه که مصوبه هیات دولت بوده، نحوه نرخ‌گذاری هتلداران کاملا مشخص است. بنابراین در سالیان گذشته بر اساس این آیین نامه عمل می‌شد و هیچ مشکلی هم نبود اما در سال جاری وزارت میراث و گردشگری بنابر دلایلی، نرخ‌گذاری را به سمت ستاد تنظیم بازار برد و اکنون نیز در دست سازمان حمایت است و با وجود تورم، نرخ تغییری نکرد.

پیشنهاد شد بر اساس دریافت گواهی استاندارد چنانکه هر هتل و مرکز اقامتی که گواهی استاندارد را دریافت کرده باشد تا ۴۵ درصد افزایش نرخ داشته باشد. هتلی که در چرخه استانداردسازی قرار گرفته می‌تواند از ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش نرخ داشته و مراکزی که وارد این چرخه نشدند حداکثر تا ۱۰ درصد افزایش یابند. البته این افزایش نرخ الزامی نبوده و هتل هایی که کشش افزایش نرخ را ندارند از این کار اجتناب خواهند کرد. هدف نیز تشویق هتل‌داران برای استانداردسازی است.

تاکنون بیش از ۷۵ درصد هتل‌ها گواهی استاندارد دریافت کرده یا در چرخه استانداردسازی قرار گرفتند و می‌توانند از این نرخ‌گذاری بهره‌مند شوند. شاید این گونه به نظر بیاید که ستاره بسیاری از هتل‌ها درخور آن هتل نیست درحالی که اینگونه نبوده و ملاک‌های زیادی از معماری و متراژ گرفته تا تعداد اتاق‌ها و امکانات ورزشی و تنوع غذا و آموزش کارکنان برای ستاره یک هتل در نظر گرفته می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ