کد خبر: ۲۱۷۶۷۹
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۴

۸ بانک آمریکایی و چینی در بین ۱۰ بانک برتر جهان از لحاظ ارزش روز بازار سهام

۸ بانک آمریکایی و چینی در بین ۱۰ بانک برتر جهان از لحاظ ارزش روز بازار سهام

۱۰ بانک برتر جهان در سال میلادی ۲۰۲۳ و از لحاظ ارزش روز بازار سهام معرفی شدند و ۸ بانک آمریکایی و چینی در این گروه قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نتیجه تحلیلگران نشریه فوربس از بررسی بانک‌‌‌های بزرگ دنیا از منظر عملکرد، مدیریت و ارزش سال 2023 نشان داد از 10 بانک برتر جهانی، 4 بانک متعلق به آمریکا، 4 بانک متعلق به چین، یک بانک متعلق به هند و یک بانک هم متعلق به انگلیس هستند و صدرنشین این جدول بانک جی‌‌‌پی مورگان با ارزش روز بازار سهام حدود 460 میلیارد دلاری است.

بر اساس این گزارش، جی‌‌‌پی مورگان بزرگ‌ترین بانک آمریکا و پنجمین بانک بزرگ جهانی از منظر دارایی است. سیاستگذاران این موسسه در سرمایه‌‌‌گذاری و خدمات مالی نقش مهمی را ایفا کرده است.

بانک آمریکا دومین موسسه برتر جهانی سال 2023 در سرمایه‌‌‌گذاری، مدیریت ثروت و معاملات تجاری موفق بوده و به حدود 66 میلیون مصرف‌‌‌ کننده و مشتریان تجاری خدمات ارائه می‌دهد و دارای ارزش بیش از 244 میلیارد دلاری است.

دو بانک صنعتی و تجاری و بانک کشاورزی چین هم با ارزش روز بازار سهام بیش از 221 و 172 میلیارد دلاری در رده های بعدی ایستادند.

بانک آمریکایی ولزفارگو هم با ارزش روز 167 میلیارد دلاری به عنوان پنجمین نهاد برتر سال انتخاب شده و در رتبه پنجم قرار گرفت.

در پله های ششم تا دهم نیز بانک هندی اچ‌ دی‌ اف‌ سی، بانک انگلیسی اچ بی سی، بانک چین، بانک ساخت و ساز چین و بانک آمریکایی مورگان استنلی با ارزش بیش از 150 تا 135 میلیارد دلاری قرار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ