کد خبر: ۲۱۷۶۸۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۵

درآمد سرانه ۵۵۰۰ دلاری ایرانی ها و رتبه ۶۱ جهان در بین ۱۲۳ کشور
گزارش بانک جهانی از:

درآمد سرانه ۵۵۰۰ دلاری ایرانی ها و رتبه ۶۱ جهان در بین ۱۲۳ کشور

بانک جهانی با اشاره به درآمد سرانه ۵۵۰۰ دلاری ایرانی ها،اعلام کرد: درآمد سرانه ملی ایران از ۶۰ کشور جهان کمتر و بیشتر از ۶۲ کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق جدیدترین آمار منتشر شده بانک جهانی از درآمد سرانه ملی 123 کشور دنیا، ایران با درآمد سرانه ملی 5499 دلار در سال 2022 در جایگاه 61 و در میانه جدول رده بندی قرار گرفت.

بر اساس گزارش، درآمد سرانه ملی ایران در این سال از 60 کشور جهان کمتر و بیشتر از 62 کشور بوده و درآمد سرانه ملی این کشور در این سال با افزایش 156 دلاری معادل 3 درصد نسبت به سال قبل از آن مواجه شد. در سال 2021 رقم درآمد سرانه ملی ایرانی ها 5343 دلار اعلام شده بود.

برمودا بیشترین درآمد سرانه ملی را با بیش از 109 هزار دلار در سال 2022 داشته و سوئیس و لوکزامبورگ با 86 و 74 هزار دلار در رتبه دوم و سوم از این نظر قرار گرفتند. کشور آفریقایی بروندی نیز با درآمد سرانه ملی 263 دلاری در انتهای جدول رده بندی جهانی از این نظر قرار گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» جلیل | ساعت ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۹
0
0
پاسخ
چطور حساب کرده اند حتی متوسط حقوق برای ایرانی را 12 میلیون باشه یعنی سالانه درامد 144 میلیون میشه که با دلار 48000 تومانی میشه سالانه درامد 3000 دلار که در این صورت بین 20 کشور انتهایی میشیم نکنه با دلار دولتی حساب کرده اند که مردم اثری از دلار دولتی در زندگیشان نمی بینند فقط رانت خوار ها و اختلاس گران از آن متنفع میشوند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ