کد خبر: ۲۱۷۸۹۳
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱

بیت کوین از آب و گل درآمد و ۱۵۴ درصد بازدهی در سال میلادی قبل داد

بیت کوین از آب و گل درآمد و ۱۵۴ درصد بازدهی در سال میلادی قبل داد

قیمت بیت کوین به رغم چالش‌های بسیار در سال ۲۰۲۳ نسبت به بدترین روزها در پایان سال قبل ۱۵۴ درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فوربز، بیت کوین به رغم انتقادات مقامات آمریکا، دستگیری‌ها، پیگردهای قانونی و محکومیت سوپراستارهای سابق صنعت ارزهای مجازی و عدم شفافیت قانونی شدن کسب و کار ارزهای دیحیتال، 154 درصد نسبت به بدترین روزهای پایانی 2022 افزایش قیمت داشت.

بر اساس این گزارش،خوش بینی این صنعت بیشتر به رفع مخالفت احتمالی آمریکا با صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین برمی گردد. بدین ترتیب پس از اطمینان سرمایه‌گذاران از قانونی بودن دارایی ها، میلیاردها دلار تقاضا وارد این صنعت خواهد شد. سرمایه‌ گذاران ترجیح می‌دهند با پیچیدگی‌های کیف پول‌های دیجیتال مواجه نشوند.

بهبود شرایط ارزهای مجازی باعث شده کل بازار این صنعت 110 درصد سال گذشته رشد داشته باشد و ارزش آن به 1.73 تریلیون دلار برسد. بیت کوین نیمی از سرمایه‌های مجازی را به خود اختصاص داده و سهم آن از 38 درصد در پایان 2022 فراتر رفته است. البته هنوز تا رکورد 3 تریلیون دلاری در نوامبر 2021 فاصله دارد.

سال 2023 با افزایش قیمت بیت کوین به 21 هزار دلار آغاز شد و دلیل آن خرید سرمایه‌گذاران بزرگ و سخت‌تر شدن استخراج این ارز مجازی بود. ورشکستگی بانک‌ های سیلورگیت‌کپیتال و سیلیکون‌ولی در اوایل ماه مارس باعث شد تمایل سرمایه‌گذاران به ارزهای مجازی به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر بحران‌های بانکی بیشتر شود. تصمیم دولت آمریکا برای حمایت از سپرده‌گذاران بانک اس وی بی، ارزش بیت کوین را 27 درصد بالا برد و به بیش از 26 هزار دلار رساند.

شرکت بلک‌راک با سرمایه‌ 8.6 تریلیون دلاری در ماه ژوئن درخواست تشکیل صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را ثبت کرد. بدین ترتیب ارزش بیت کوین برای اولین بار از ماه مه 2022 به 30 هزار دلار رسید.

سم بنکمن فراید موسس و مدیرعامل سابق صرافی اف‌ تی‌ اکس ماه نوامبر به جرم تقلب و کلاهبرداری محکوم شد و این اتفاق قیمت بیت کوین را تا 37.3 هزار دلار افزایش داد. در نهایت ماه دسامبر خوش بینی نسبت به ایجاد صندوق قابل معامله در بورس برای بیت کوین قیمت آن را برای اولین بار از آوریل 2022 به بیش از 40 هزار دلار رساند.

سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تصویب این صندوق در 2024 خوشبین هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ