کد خبر: ۲۱۸۰۸۱
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸

احتمال ابلاغ ایرادات لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان هفته به مجلس
سخنگوی کمیسیون تلفیق مطرح کرد:

احتمال ابلاغ ایرادات لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان هفته به مجلس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، احتمال داد تا پایان هفته ایرادات این لایحه جمع بندی و به مجلس ابلاغ شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن زنگنه در خصوص آخرین روند بررسی مصوبات مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه در شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنیای اقتصاد، گفت: همزمان با شورای نگهبان، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص و کمیسیون مشترک زیر‌مجموعه آن هم از لحاظ انطباق با سیاست‌های ابلاغی رهبری و مغایرت‌های برخی بندها با سیاست‌ها کار را پیگیری می‌کند.

وی افزود: بر اساس مهلتی که توسط شورای نگهبان تمدید شد احتمالا تا پایان هفته جاری یعنی چهارشنبه یا پنج‌شنبه ایرادات لایحه برنامه هفتم جمع‌ بندی و به مجلس ابلاغ می‌شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت ایرادات وارد به لایحه برنامه هفتم را به شورای نگهبان می‌دهد و شورای نگهبان مجموع ایرادات مجمع و ابهاماتی را که از این لایحه گرفته به مجلس ابلاغ خواهد کرد.

این نماینده ادامه داد: در خصوص زمان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه نیز با توجه به تنوع ایرادات، ابهامات، مغایرت‌ها و عدم تطابق با سیاست‌های کلی به نظر می‌رسد بعد از اینکه ایرادات به مجلس ارسال شود، کمیسیون تلفیق برنامه هفتم حداقل 10 روز تا 2 هفته نیاز دارد که ایرادات را بررسی و بعد از آن گزارش را به صحن بیاورد.

زنگنه توضیح داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌ها را احصا و در برخی موارد عدم تطبیق با سیاست‌ها را نپذیرفته و تطابق را تایید کرد. برخی حوزه‌ ها عدم تطبیق یا مغایرت دارد که باید بطور رسمی به مجلس اعلام کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی را که به لایحه برنامه هفتم وارد می‌داند به شورای نگهبان می‌دهد و در مجموع ایرادات را شورای نگهبان به مجلس اعلام می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ