کد خبر: ۲۱۹۲۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

افزایش ۷۰۰ درصدی بهره برداری از نیروگاه ها و ثبت رکورد احداث

افزایش ۷۰۰ درصدی بهره برداری از نیروگاه ها و ثبت رکورد احداث

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اعلام افزایش ۷۰۰ درصدی بهره برداری از نیروگاه های تجدیدپذیر در سال آینده، وعده ثبت رکورد احداث نیروگاه‌های حرارتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یزدان رضایی با  اشاره به وجود گرمای بی‌سابقه و افزایش 2 میلیون مشترک جدید در تابستان گذشته، گفت: علاوه بر تأمین برق مشترکان خانگی، 12 میلیارد کیلووات‌ساعت هم در مصرف برق خانگی نسبت به سال 1400 صرفه‌جویی شد.

وی افزود: افزایش تولید منجر به افزایش تحویل برق به صنایع و بخش مولد به‌ 25 درصد شد و میزان انرژی تحویلی به بخش‌های مولد و صنعت از بخش خانگی در نیمه اول سال پیشی گرفت. رکورد تاریخی احداث نیروگاه‌های حرارتی هم تا پایان سال جاری شکسته خواهد شد‌ و باید منتظر ظهور انقلاب در احداث نیروگاه‌های تجدید‌ پذیر در سال آینده بود. همچنین بیش از 7 برابر آنچه قبلاً در این بخش به بهره‌برداری رسیده، وارد مدار خواهد شد.

رضایی ادامه داد: طی دو سال اخیر، 150 درصد از اهداف چهارساله طرح‌های آبرسانی، محقق و در پایان برنامه هم بیش از 30 درصد آب مورد نیاز از محل آب‌های سطحی تأمین خواهد شد. همچنین سال آبی جدید دارای مشکلاتی بوده و امید است با اقدامات جهادی کارکنان صنعت آب و برق، مردم با کمترین دغدغه و نگرانی تابستان 1403 را سپری کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ