کد خبر: ۲۱۹۳۰۶
۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

آغاز ریل گذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با محصول تولیدی ذوب آهن

آغاز ریل گذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با محصول تولیدی ذوب آهن

ریل گذاری بخش اول خط ۳ قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه امام رضا به طول ۶ کیلومتر با ریل ۵۴E۱ ذوب آهن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ریل گذاری بخش اول خط ۳ قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه امام رضا به طول ۶ کیلومتر با ریل ۵۴E1 شرکت ذوب آهن آغاز و اکنون 3.5 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شد.

بر اساس این گزارش، کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در این خصوص، گفت: در طراحی قطار شهری مشهد، چهار خط مترو در نظر گرفته شده که دو خط آن در حال بهره برداری است و تجهیز دو خط دیگر با استفاده از ریل ذوب آهن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ذوب آهن به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا همواره به تعهدات با این مجموعه عمل کرده ومحموله های ریلی طبق برنامه زمان بندی مشخص و با تناژ بالا به قطار شهری مشهد تحویل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با تراکم بسیار بالایی که در مشهد وجود دارد و حضور زوار بسیار، بهره برداری از این خط ریلی اثر فوق العاده ای در کاهش ترافیک شهر دارد و قطعاً مورد استقبال قرار می گیرد. مزیت بسیار مهم دیگر خط ۳  مترو برقراری اتصال بین خط یک و دو است. استاندارد تولید این محصول

کیامرز در خصوص ریل سخت تولیدی در ذوب آهن، توضیح داد: با توجه به تولید موفقیت آمیز ریل سخت در این شرکت، بسته کامل را با ذوب آهن تنظیم کرده و در آینده نزدیک بخشی از این محصول دریافت می شود.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن نیز با بیان اینکه این مجتمع عظیم صنعتی باتولید ریل، سرآمد بومی سازی در داخل است، گفت: با تولید ریل در ذوب آهن بطور کامل از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز شده و تمام محورهای ریلی با ریل ذوب آهن به بهره برداری می رسند. تا کنون ۱۵۰ هزار تن ریل مورد نیاز راه ‌آهن تامین شده و ریل متروی کلان شهرها از جمله تهران، مشهد، تبریز و اصفهان نیز تولید شده است.

وی افزود: ریل سخت نیز که در خطوط مترو کاربرد دارد برای اولین بار در ذوب‌آهن تولید شد که طبق قرارداد تا پایان سال ۲۵۰ تن از این نوع ریل برای متروی مشهد تولید می‌شود. مدیران عامل قطار شهری در آذر ماه با حضور در ذوب آهن از فرایند تولید ریل بازدید داشتند و در خصوص تولید برای متروی کلان شهر مذاکرات مناسبی نیز انجام گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ