کد خبر: ۲۱۹۳۳۴
۰:۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

عرضه ۵۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی در بورس و درخواست تأمین خوراک
برای ۹ ماه سال اعلام شد:

عرضه ۵۰ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی در بورس و درخواست تأمین خوراک

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام عرضه اعتباری ۵۰ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی در بورس کالا، خواهان اولویت نخست شرکت ملی در تامین خوراک این صنعت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی شاه میرزایی با اشاره به محدودیت مصرف سوخت های فسیلی در جهان تا سال ۲۰۵۰، گفت: با وجود ذخایر نفتی و گازی باید این منابع به‌ عنوان خوراک برای توسعه به صنعت پتروشیمی هدایت شود. امروزه بالغ بر ۵۵۰ گرید محصول پترشیمی تولید می‌شود که تا پایان برنامه هشتم از ظرفیت سالانه ۱۸۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

وی افزود: از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌شود اما برای توسعه این صنعت منتظر شرکت‌های خارجی نمانده و با توان داخلی ادامه خواهد یافت. ۹۵ درصد صنایع آینده وابسته به تولیدات صنعت پتروشیمی خواهد بود. بنابراین توسعه این صنعت بسیار با اهمیت است.

این مقام مسئول ادامه داد: توانمندی متخصصان داخلی در تأمین تجهیزات صنعت پتروشیمی در حوزه‌های مختلف بویژه کمپرسورها، ولوها، انواع پمپ‌ و توربین‌ افزایشی خیره‌کننده دارد و به سمت خودکفایی خواهد رفت. ۲۱ محصول راهبردی که باعث نزدیک شدن به انتهای زنجیره می‌شود سال قبل از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به هلدینگ‌ها ارائه شد تا سریع‌تر در این مسیر حرکت کنند.

شاه میرزایی به آمادگی پتروشیمی ها برای سرمایه‌گذاری در توسعه میدان‌های نفتی به‌منظور تأمین خوراک پایدار، گفت: انتظار می‌رود اهتمام اول شرکت ‌ملی نفت، تأمین خوراک پتروشیمی ها باشد و مازاد آن صادر شود. عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به شرکت های پایین‌دستی طی ۹ ماه سال در بورس بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که به انقلاب صنعتی منجر و سبب حل مشکل تامین نقدینگی این شرکت ها در وزارت صنعت شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ