کد خبر: ۲۲۰۳۹۳
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰

پیشنهادی برای جلب مشارکت بانک ها برای پرداخت وام به نهضت ملی مسکن
عضو انجمن انبوه‌سازان اعلام کرد:

پیشنهادی برای جلب مشارکت بانک ها برای پرداخت وام به نهضت ملی مسکن

عضو انجمن انبوه‌سازان با اشاره به اینکه بانک‌ها با دستور وام مسکن را پرداخت نمی‌کنند، پیشنهادی برای جلب مشارکت بانک ها و تامین مالی ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن محتشم در رابطه با وضعیت ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن به تسنیم، گفت: قاعده این است که امکانات مورد نیاز در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد و دولت اراضی نهضت ملی مسکن را به‌ صورت مشارکتی به انبوه‌سازان واگذار کند. زیرا در  ساخت‌ و سازهای مشارکتی، انبوه‌سازان چاره‌ای جز سرعت عمل نداشته و کیفیت واحدها نیز بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ عده‌ای به واگذاری ساخت و ساز نهضت ملی مسکن به انبوه‌سازان علاقه ای ندارند و به همین دلیل کُندی و بعضا توقف مشاهده می شود. از سوی دیگر بانک ها، علاقه‌ای به پرداخت وام با بازپرداخت طولانی مدت آن هم با تورم 40 درصدی ندارند و سهم دستوری 20 درصدی از سپرده‌ها به وام کارایی ندارد. بر همین اساس دولت باید فکری اساسی برای این موضوع داشته باشد.

محتشم افزود: دولت و وزارت راه می توانند در چارچوب مشخصی و از طریق مشارکت بانک‌ها و مثلا" واگذاری تعدادی از واحدها، زمینه تامین مالی ساخت و ساز نهضت ملی مسکن را فراهم کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ