کد خبر: ۲۲۰۵۱۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۴

درخواست از سازمان بورس و دولت برای کنترل ریزش شاخص و حمایت صادرقانه
فعالان بازار سرمایه اعلام کردند:

درخواست از سازمان بورس و دولت برای کنترل ریزش شاخص و حمایت صادرقانه

جمعی از کارشناسان و فعالان بازارسرمایه، خواستار اقدامی از سوی سازمان بورس و دولت برای کنترل ریزش شاخص و حمایت صادقانه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جمعی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در گفت و گو با مهر، خواستار اقدامی از سوی سازمان بورس برای کنترل ریزش شاخص شدند که طی روزهای اخیر با کاهش مستمر و ناشی از دستور العمل جدید وزارت نفت برای شرکت های پتروپالایشی در آستانه نزول به کانال دو میلیون واحدی گرفته است!

مهدی افضلیان: علت عدم ایجاد تحرک در بازار از سوی سازمان بورس با وجود منابع در اختیار چیست؟ زمانی که بورس در حال رشد بود با ابزارهای در اختیار و مصاحبه‌ها به روند آن جهت داده و رشد را کنترل می‌کند. باید از تهدید به سمت ایجاد فرصت رفت آن را سرپا نگه داشت تا نقدینگی به سمت بازارهای دیگر نرود. چرا بورس اولویتی برای متولیان امر ندارد؟

نوید رجایی: بورس قرمزپوش است اما جالب آنکه شاخص فقط 0.5 درصد منفی است. دولت باید به بورس توجه ویژه داشته باشد و شرکت‌ها را مکلف به افزایش سرمایه و اصلاح ساختار در کنار بسته‌های حمایتی کند تا در دراز مدت بتواند اثر بهتری بر اقتصاد و معکوس کردن تورم داشته باشد.

علی فراقی: در این ناحیه حساس بازار شاهد تزریق بی اعتمادی است. سهامداران به صورت دسته‌ای با رفتاری تکرار شونده به سمت خروج حرکت کرده و هم نظر روی دکمه فروش نمادها هستند. موردی که شاید در نحوه رفتار غیرمنطقی به نظر برسد ولی عملاً گزینه کنار رفتن منطقی‌ترین است. سیاست گذار باید با تغییر شرایط فعلی جذابیت‌ها را افزایش دهد وگرنه رخ دادن اتفاقاتی مانند اردیبهشت و خروج گروهی مردم از بورس دور از دسترس نیست.

سپیده منصوری: حمایت صادقانه دولت، بازار سهام را برای جذب نقدینگی مورد توجه قرار می دهد اما کارنامه ناموفق دولت در سال ۹۹ و در کنار آن رشد و سقف زنی بازارهای رقیب باعث از بین رفتن اعتماد مردم و سهامداران شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ