کد خبر: ۲۲۰۷۳۰
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۳
گزارش روزانه ژاپنی از :

افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۳

روزنامه ژاپنی اعلام کرد: صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با رشد ۵۰ درصدی به حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه نیکی ژاپن طی گزارشی اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران در سال گذشته میلادی تقریباً 50 درصد رشد کرد و به بالاترین میزان در پنج سال اخیر یعنی حدود 1.3 میلیون بشکه در روز رسید که بیشتر صادرات نیز در این سال به مقصد چین بود.

بر اساس این گزارش آژانس انرژی از تولید روزانه 2.99 میلیون بشکه نفت ایران در سال 2023 خبر داده که 440 هزار بشکه بیشتر از سال 2022 است. تقاضای سریع چین، ایران را به افزایش تولید ترغیب کرده و داده‌های شرکت تحقیقاتی اروپایی کپلر نشان می‌دهد که تقریباً 90 درصد از صادرات نفت خام ایران به چین انجام می‌شود.

رویترز و منابع دیگر اعلام کردند: بیش از 40 پالایشگاه مستقل کوچک و متوسط چین اغلب نفت ایران را با یوان خریداری می‌کنند. نفتکش‌هایی که نفت ایران را منتقل می‌کنند از روش‌هایی مانند انتقال کشتی به کشتی در دریا و پنهان کردن اطلاعات مکانی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

از زمانی که حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت نفت خام و بنزین شد، رویکرد واشنگتن در اجرای تحریم‌ها تغییر کرده و دولت جو بایدن در واقع مجبور شده به طور ضمنی صادرات ایران را بپذیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ