کد خبر: ۲۲۰۷۶۲
۱۰:۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴

دلایل روند منفی معاملات هفته قبل و تغییر وضعیت بورس از نیمه دوم بهمن‌
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

دلایل روند منفی معاملات هفته قبل و تغییر وضعیت بورس از نیمه دوم بهمن‌

کارشناس بازار سرمایه با اعلام دلایل روند منفی معاملات در هفته گذشته، پیش بینی کرد وضعیت کنونی از نیمه دوم بهمن‌ تغییر می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نجمه نیک‌طبع با بیان اینکه معاملات هفته گذشته با سرخ‌پوشی شاخص‌ کم‌جان بود به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: هفته گذشته شاخص بورس از محدوده ۲.۱۲۸ به ۲.۱۰۷ میلیون واحدی رسید. انتشار اخبار مربوط به گروه پترو پالایشی‌ها و افزایش تنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ ای از جمله مهم‌ترین عواملی بودند که بازار هفته گذشته را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار دادند.

این در حالی است که نرخ ارز و طلا با رشدی که در هفته‌های گذشته تجربه کردند به محدوده مقاومت تاریخی نزدیک شدند. با رشد اخیر قیمت دلار، انتظار رشد بورس دور از انتظار نخواهد بود.

با بررسی نمودارهای شاخص کل و هموزن، محدوده زمانی مهم برای تغییر روند کنونی می‌تواند از نیمه دوم بهمن‌ آغاز شود. از طرف دیگر علاوه بر خروج سرمایه‌های کوتاه‌مدت از بازار‌های رقیب و ورود به بازار سرمایه، اخبار مربوط به تجدید‌ارزیابی دارایی‌ها نیز می‌تواند محرک مناسبی برای تغییر روند بازار باشد.

در بررسی تابلوی معاملات هفته گذشته افزایش قدرت خریدار قابل مشاهده است. ارزش معاملات میانگین در هفته گذشته روند صعودی داشت که نوید‌بخش بازار مثبت در نیمه دوم بهمن‌ماه است.  از طرفی صندوق‌های سهامی یکی از گروه‌های مورد توجه سهامداران حقیقی در روزهای اخیر بود. در بسیاری از سهام محدوده قیمتی فعلی ارزنده‌ است و سهامی که دارای P/E قابل‌ قبول و جامانده از رشد‌های اخیر باشند مستعد سرمایه‌گذاری هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ