کد خبر: ۲۲۰۸۴۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

۷۷ درصد از برنامه تولید خودرو محقق شد/ نیاز ۵۹۰ هزار دستگاهی تا پایان سال
طبق آمار ۱۰ ماهه وزارت صنعت:

۷۷ درصد از برنامه تولید خودرو محقق شد/ نیاز ۵۹۰ هزار دستگاهی تا پایان سال

طبق آمارها در ۱۰ ماه سال ۱.۱ میلیون خودرو معادل ۷۷ درصد تولید شده و برای تحقق وعده ۱.۷ میلیون دستگاهی وزارت صنعت تا پایان سال باید بیش از ۵۹۰ هزار دستگاه تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت برای سال جاری تولید ۱.۷ میلیون دستگاه خودرو را پیش بینی کرده بود تا با افزایش تولید از حجم فشار به بازار بکاهد و عرضه و تقاضا را از این طریق به تعادل برساند.

بر اساس این گزارش، خودروسازان برای دستیابی به هدف پیش بینی شده باید هر ماه ۱۴۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند که طبق گزارش وزارت صنعت طی ۱۰ ماه سال بالغ بر ۱.۱ میلیون و به صورت میانگین ماهانه کمی بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده است. بنابراین تولید خودرو ۲۳ درصد نسبت به برنامه‌های پیش بینی شده عقب است.

سهم سواری‌ها از خودروهای تولیدی ۹۳۷ هزار دستگاه است که طبق میانگین ماهانه کمتر از ۹۵ هزار دستگاه تولید شده است. برای تحقق وعده تولید ۱.۷ میلیون دستگاهی وزارت صنعت باید طی ۲ ماه مانده تا پایان سال بیش از ۵۹۰ هزار دستگاه تولید شود. اگر همین روال تا پایان سال تداوم داشته باشد به صورت تقریبی ۱.۳ میلیون خودرو تولید خواهد شد که ۷۷.۵ درصد از برنامه مد نظر محقق خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ