کد خبر: ۲۲۰۸۹۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

هیچ دستگاهی طبق نقشه راه صنعتی اختیار وضع مقررات بخشی و موازی ندارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هیچ دستگاهی طبق نقشه راه صنعتی اختیار وضع مقررات بخشی و موازی ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: وزارت صنعت برای اولین بار در برنامه هفتم، مکلف به تدوین نقشه راه صنعتی شده تا و هیچ دستگاهی نتواند مقررات بخشی و موازی وضع کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح اله ایزدخواه با اشاره به تکلیف وزارت صنعت در تدوین نقشه راه صنعتی به خانه ملت، گفت: تدوین سند راهبردی پیشرفت صنعت برای نخستین بار در برنامه هفتم گنجانده وزارت صنعت باید با همکاری دستگاه‌ها، راهبرد ملی پیشرفت صنعتی به تصویب هیات وزیران برسد.

وی ادامه داد: این سند مبنای تمام تصمیم‌گیری‌ها و مقررات‌گذاری‌ها طی برنامه 5 ساله هفتم بوده و هیچ دستگاهی نمی‌تواند خارج از این چهارچوب و مغایر با آن مقررات وضع کند. این رویه موجب جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های متناقض و بخشی‌ نگری و موازی‌ کاری خواهد شد که یکی از مشکلات بخش تولید بشمار می رود.

این نماینده مجلس افزود: این سند نباید کلی باشد بلکه باید به موضوعاتی چون نجیره‌های ارزش تولید، آمایش سرزمین، مقابله با خام فروشی، توسعه فناوری و ... توجه شود و برای استان‌ها نیز باید برش استانی تهیه تا مشخص شود به طور مثال در استان‌هایی مانند اصفهان، سیستان و بلوچستان و... چه صنعتی باید محور باشد؟

به گفته ایزدخواه در صورت تعهد دولت به این موضوع، مسیر نوینی برای صنعت و تولید ایجاد خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ