کد خبر: ۲۲۰۹۹۶
۱۱:۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

پیش بینی روند متعادل بورس و نشانه افت عجیب ارزش معاملات
کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد:

پیش بینی روند متعادل بورس و نشانه افت عجیب ارزش معاملات

کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی روند متعادل در هفته جاری، گفت: افت عجیب و غریب ۴ هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات در روزهای اخیر، پیامی برای سرمایه گذاران دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیام الیاس کردی با بیان اینکه افزایش شاخص در اول هفته کم‌جان بود به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: بورس همچنان روند کم‌ رمقی مطلق را تجربه می‌کند. در سه روز معاملاتی گذشته ارزش معاملات افت سنگینی را تجربه کرده و به ۴ هزار میلیارد تومان رسید. این رقم عجیب‌ و غریب پیام عدم وجود خبر خاص در بازار سرمایه را به سرمایه‌گذار می‌رساند.

نرخ ارز روند متعادل‌تری را در روزهای گذشته گرفته و از طرفی نرخ بهره افزایش محسوسی داشت. شرایط بین‌المللی و انواع ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک موجب شده سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری محتاطانه‌تر رفتار کنند و چنین ارزش معاملاتی رقم بخورد. اعتماد زمانی که در هم می‌شکند به‌راحتی نمی‌توان آن را بازیابی کرد و برای بازگشت سرمایه‌گذاران باید سیاست‌های مناسبی بکار گرفته شود. بزرگ‌ترین ضعف فعلی کمبود اعتماد سرمایه‌گذاران است. به نظر نمی‌رسد بازارهای مالی در ماه پایانی سال با افت‌ و خیز چندانی روبرو شوند و بورس نیز نمی‌تواند افت‌ و‌ خیز بسیاری تجربه کند.

بطور حتم نمی توان گفت قیمت‌ها سقوطی را تجربه نخواهند کرد. چرا که ریسک‌های پیش‌بینی‌ناپذیر می‌توانند روند معادلات را تحت‌الشعاع قرار دهند. بنابراین در هفته‌ جاری که روزهای تعطیلی وجود دارد انتظار می‌رود روند متعادل در روزهای آینده نیز تداوم یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ