کد خبر: ۲۲۱۰۰۹
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

چند ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه سال آینده + تاییدیه های مهم

چند ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه سال آینده + تاییدیه های مهم

شورای نگهبان با اشاره به ایرادات لایحه بودجه ۱۴۰۳ و اعلام نظر امروز به مجلس، تاییدیه های مهم این سند را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه نظر شورا درباره بودجه امروز به مجلس ارسال می شود، اعلام کرد: یکی از ایرادات، جداول کلی بودجه بود و بر اساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی جداول باید با ضمیمه متنی ارسال می‌شود که این اتفاق نیفتاد و این موضوع مورد ایراد قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، شورای نگهبان با افزایش برخی مزایا و یا افزایش بودجه برخی دستگاه‌ها و ... مشکلی ندارد به شرط اینکه منابع آن مشخص باشد. در بیشتر بخش‌های بودجه ۱۴۰۳ به برنامه هفتم توسعه ارجاع شده در حالی که این لایحه هنوز قانون نشده است. نسبت ارز تخصیص یافته به کالاهای اساسی هم ابهام داشت.

مالیات بر زمین‌ و خانه های با ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان، معافیت مالیاتی درآمدهای کسب و کارهای اینترنتی اشخاص حقیقی، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج، فرزند آوری و ودیعه و ساخت مسکن، افزایش وام ازدواج برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال به ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۳۰۰ میلیون تومان، افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان، معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب و گاز و برق، تناسب سازی حقوق بازنشستگان، واردات خودرو برقی و هیبریدی خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

رد صلاحیت رشیدی کوچی نماینده مرودشت هم هیچ ارتباطی به پیگیری واردات خودرو و طرح صیانت ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ