کد خبر: ۲۲۱۱۰۵
۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

"خودرو" دلایل افزایش ۵۲ درصدی زیان عملیاتی ۹ ماهه را اعلام کرد

شرکت ایران خودرو، دلایل افزایش ۵۲ ردصدی زیان عملیاتی دوره ۹ ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت ایران خودرو که نماد آن از ۱۶ بهمن مشمول تعلیق و تنزل به تابلو فرعی بازار دوم معاملات بورس شده از دلایل افزایش ۵۲ درصدی زیان عملیاتی دوره ۹ ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل، خبر داد.

بر اساس این گزارش، علیمردان عظیمی مدیرعامل "خودرو" در خصوص افزایش زیان عملیاتی دوره ۹ ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل، اعلام کرد: افزایش زیان عملیاتی شرکت در ۹ ماهه نسبت به دوره مشابه قبل ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های تولید در کنار سرکوب قیمت فروش محصولات بود. به نحوی که قیمت خرید مواد و قطعات و سایر هزینه‌های تولیدی متناسب با تورم قیمت نهاده‌های تولید، رشد نرخ ارز و هزینه‌های حقوق و دستمزد مصوب وزارت کار افزایش یافته اما در مقابل نرخ فروش محصولات به صورت دستوری و بر پایه اطلاعات قیمتی دوره‌های زمانی گذشته و بدون لحاظ تورم دوره جاری قیمت گذاری شده است.

پیگیری‌های مستمر هیات مدیره از ابتدای سال و مکاتبات مکرر با مراجع ذی‌ربط در نهایت منجر به این شد قیمت فروش ۸ محصول ارتقا یافته این شرکت در مهر سال جاری توسط شورای رقابت با نرخ‌های نسبتاً مناسبی تعیین شود. بنابراین امید می‌رود با تولید و فروش این محصولات و از طرفی برنامه تولید محصولات جدید در سال آینده و اخذ قیمت مناسب برای محصولات جدید زیان شرکت روند کاهشی داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ