کد خبر: ۲۲۱۲۵۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲

احتمال تداوم صعود بیت کوین و حرکت به سمت کانال ۶۹ هزار دلاری
با عبور از رکود قیمتی سابق پیش بینی شد:

احتمال تداوم صعود بیت کوین و حرکت به سمت کانال ۶۹ هزار دلاری

برخی اقتصاددانان معتقدند، بیت‌کوین تحت تاثیر هاوینگ و سیاست‌های آمریکا قبل از ۱۸ آوریل با عبور از رکود قیمتی سابق به کانال ۶۹ هزار دلار نزدیک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، در بحبوحه نوسان قمیتی بیت‌کوین و نظریه‌هایی که از سوی برخی اقتصاددانان ارائه شد، به نظر می‌رسد بیت‌کوین تحت تاثیر هاوینگ در ماه آوریل و سیاست‌های کلان آمریکا قبل از ۱۸ آوریل سرمایه‌گذاران را با عبور از رکود قیمتی سابق غافلگیر کند.

بر اساس این گزارش، وضعیت بازار کریپتو نشان می‌دهد بیت‌کوین بار دیگر روند معاملاتی دیروز را در محدوده مثبت آغاز کرد و به کانال ۵۲ هزار دلاری هدایت شد. برخی صاحب‌نظران معتقدند بیت‌کوین مسیر درخشانی را پشت سر گذاشته است. به‌طوری‌که روند صعودی بازدهی خزانه‌داری (با رشد بازدهی خزانه بازارهای جهانی نزولی می‌شوند) را نادیده گرفت و به رشد تا کانال ۵۰ هزار دلاری ادامه داد.

همچنین این روند پر شتاب در ماه‌های آینده نیز قابل مشاهده خواهد بود. زیرا برآوردها حاکی از آن است بیت‌کوین قبل از رویداد هاوینگ که نصف شدن پاداش بلوک این دارایی از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ را به دنبال دارد به حول و حوش کانال ۶۹ هزار دلار نزدیک می‌شود.

از دیدگاه اقتصاددانان این نظریه که بیت‌کوین پیش از پدیده هاوینگ با هجوم تقاضاکنندگان مواجه شده و در مسیر صعودی قرار می‌گیرد بر همگان آشکار است. نصف شدن بلوک‌های بیت‌کوین و کاهش درآمدهای ماینرها، معامله گرانی را که پیش از این رویداد به میزان قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده بودند با سودهای چشمگیری روبرو خواهد کرد. از دیگر عواملی که در رشد قیمت آن نقش مهمی را ایفا خواهد کرد، سیاست‌های پولی فدرال‌ رزرو است.

در ماه‌های اخیر پیش‌بینی اثرات تغییر جهت سیاست‌های پولی آمریکا در سال 2024 که بر سر زبان‌ها افتاده، می‌تواند مسیر قیمتی دارایی‌های بازار جهانی را دستخوش تغییر کند. به این ترتیب که اولویت جرمی پاول تورم 2 درصد، رشد اقتصادی بالا، کاهش نرخ بیکاری، افزایش فرصت‌های شغلی جدید و... است و در این مسیر از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند.

اکنون که تورم در در سطح 3.21 درصدی قرار دارد و همچنان بالاتر از هدف تورمی است، تحلیلگران را به دو دسته تقسیم کرده است. دسته اول افرادی که معتقدند سیاست‌های پولی انبساطی از ماه مارس آغاز خواهد شد و به دارایی‌های محبوب بازارها از جمله بیت‌کوین و طلا فرصت رشد می‌دهد و عده‌ای دیگر خلاف این سناریو را پیش‌بینی می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ